Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance hobbyvirksomhed og betaling af skat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver af ren lyst og som en hobby nogle artikler for en hjemmeside. Jeg er egentlig startet med at gøre det gratis og ville gerne fortsætte sådan, da det kun er for sjov, men nu vil de gerne give mig et symbolsk beløb per artikel jeg skriver. Jeg forventer, at det samlet set vil løbe op i 6-8000. kroner om året. Jeg har ingen udgifter, ansvar og jeg skal kun skrive hvis jeg selv vil.

Behøver jeg at oprette en virksomhed, så jeg kan fakturere dem, selvom det er så små beløb? Eller kan jeg blot angive de 6-8000 kroner i min selvangivelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sålænge du ved du er under 50.000 kr på enhver 12 mdr periode så kan du undvære virksomhed og bare fakturere som CPR. Hvis de som betaler dig, selv er registrerede virksomheder skal de angive det som honorar til skat, og du skal så kontrollere at beløbet er korrekt med i rubrik 12 når du ser selvangivelsen og selv evt forskudsregistrere. Hvis de som betaler dig ikke har CVR skal du selv bare opgive det - enten i udvidet selvangivelse rubrik 111 eller - går også, i rubrik 15 i alm. selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)