Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradragsregler for privatleaset bil, som bliver også brugt erhvervsmæssigt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg leaser privat en bil, som jeg har tænkt mig også at bruge i min virksomhed, hvad kan jeg fratrække i fradrag

Virksomhed er momsfritaget.

Eksempel.

Jeg leaser en bil, hvor jeg betaler engangsydelse på 5000,- og skal månedlig betale 2000,- for 20000 km/år.

Derudover, kommer der vægtafgift, benzin, kaskoforsikring, falcks vejhjælp

Jeg regner med at det bliver 50% privat/50% erhvervsmæssigt. 

Er der 50% på alle udgifter (engangsydelse, månedlig betaling, vægtafgift, benzin, forsikring, vejhjælp)? 

procentdel er anslået. Jeg vil naturligvis føre en kørebog. Skal jeg opgøre procentdel priv/erhv månedlig, eller på årsbasis?

På forhånd mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre kørebog hver gang du kører - og der er skarpe krav til den når du er ejer der kontroller dig selv. Det betyder jo reelt opgørelse helt løbende.

Du kan så vælge mellem enten af dele driftsudgifter (og her mener jeg bestemt ikke anskaffelse ved leasing engangs og månedlig kan høre under men benzin, forsikring, osv) i % forholdet (og det kan du gøre månedligt eller som du vil - eller du kan tage statens takst for firmakm - som ofte er bedst Læs: https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, men den leasing som jeg har tænkt sig at benytte sig af, er operationelt
Dvs jeg kommer ikke til at eje bilen. Vil det gøre noget forskel? Når jeg læser dette svar fra SKAT fremgår der noget andet. Eller er det noget jeg misforstår? https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1640487

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på andre - jeg ved ikke nok om operativ leasing - Normalt vil leasing selskabet kunne fortælle dig hvad du kan have fradrag for. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører alt ind i din virksomhed som en udgift og når der skal laves årsafslutning tager du 50% og fører væk som hævet privat.

Det gælder også engangsomkostninger som ekstraordinær leasingydelse mv. 

Gør det på årsbasis. Husk at regn på hvad der er mest fordelagtig for dig. Det er en forholdsvis billig bil så hvis du kører mange erhvervsmæssige kilometer kan det hurtigt blive en fordel for dig at tage fradrag efter statens takster pr. kørt erhvervskm. 

Men hvis du fører kørebog kan du altid regne på det ved årsafslutning og benytte dig af den metode der tilgodeser dig bedst :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk den ekstraordinær leasingydelse skal afskrives over leasingperioden, hvis du feks leaser over 5 år er det kr 1000 om året.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, mon det nu også er nødvendigt. 

Der er fradrag skattemæssigt i året den bliver betalt. 

Regnskabsmæssigt kan det være, men for 5.000 virker det hovedløst..

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!!!!!!!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)