Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed - noget jeg mangler?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino :) 

Jeg er helt ny herinde og håber at kunne få lidt hjælp fra jer.

Jeg har fået den ide at starte en virksomhed, der sælger korrekturlæsning til studerende til skarpe priser. Udover det planlægger jeg at tilbyde små kurser i retskrivning og korrekt grammatik (primært henvendt til studerende på gymnasiet, måske universitetet og mindre virksomheder. Tanken er helt basis grammatik, som mange mennesker ikke behersker. Mit indtryk er at andre på markedet er meget dyre og mere omfattende. Det skal ikke være et slave-komma kursus, men simpelthen grammatik til "dagligdags"- og studiebrug. Jeg forestiller mig at udarbejde noget læringsmateriale, eleverne kan bruge fremadrettet). Jeg er studerende de næste par år, så behøver ikke at kunne leve af indtjeningen. 

Indtil videre har jeg styr på hjælp til opsætning af hjemmeside, seo-optimering, billeder til hjemmesiden og revisorhjælp. Er der andet, jeg skal tage højde for? 

Det ser ikke ud til at markedet for korrekturskrivning til studieprojekter er stort, men der findes konkurrenter med gode anmeldelser og flere år på bagen. Jeg forestiller mig, at jeg skal udbyde en lavere pris end dem - men må ærlig talt indrømme, at de veletablerede virksomheder skræmmer mig lidt. Men vi starter selvfølgelig alle et sted, og det er nok svært at finde på noget, som ikke eksisterer i forvejen. Smile

Har nogen af jer iværksættere gode råd, tanker eller andet, jeg skal forholde mig til? 
På forhånd tusind tak for jeres tid. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Linus. Jeg kan næsten ikke lade være med at drille lidt og notere mig, at du bruger den "nye" kommasætning, som jeg aldrig fik styr på -øh, så ved jeg det jo egentlig ikke, men du bruger ikke 'den gamle'. Jeg troede, at man afskaffede den igen? Jeg synes, at det er en lang parentes, du har, og friskt, at den starter med at afslutte sætningen før, og derefter har ....blah blah blah... og sætninger, som starter med "Men"..."Dagligdags"- og studiebrug?

Jeg ved, at dit opslag ikke er et salgs-skrift, og at du er klar over, at teksterne på din hjemmeside skal være 100 % i orden, hvis du vil promovere dig med korrektur

Du vil udarbejde læringsmateriale? Er der ikke tonsvis af dette?

Linusfinus:
Det ser ikke ud til at markedet for korrekturskrivning til studieprojekter er stort

Mener du, at der er få potentielle kunder? Hvad er korrekturskrivning forresten?

Well, jeg tror, at jeg ville lave nogle gode, gammeldags opslag på de steder, du tilbyder hjælp til eller på anden måde få 'valideret' din forretningsidé, inden du bruger for mange penge og kræfter på det.

Få evt. lidt inspiration om at være selvstændig her: https://johnhannover.blogspot.dk/2016/09/selvstndig-ja-af-jrgen-kirkegaard.html

Tilmeldt 17. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for dit svar. 

Jeg bruger godt gammeldags startkomma, som også gerne skulle være de regler, du er vokset op med. Nu er der dog væsentlig forskel på at skrive et debatindlæg i brainstormingsformat kl. 4 om natten og en tekst til professionel brug. Det er jeg også sikker på, at du er klar over.

Når jeg skriver, at markedet ikke er stort, mener jeg følgende: umiddelbart kan jeg kun google mig frem til 1-2 hjemmesider, der i forvejen udbyder dette. Samtidig har jeg en forventning om (uden at vide det), at der måske ikke findes mange potentielle kunder. Du har ret i, at det helt sikkert skal undersøges først og fremmest. Men (og nu starter jeg igen en sætning med men)... Jeg kan vel reelt ikke vide, om der findes et marked for det, før jeg prøver det? At potentielle kunder siger, de vil købe et produkt, betyder jo ikke nødvendigvis, at de så også gør det. Det eneste jeg kan miste er spildt arbejdstid, og det lærer man vel også noget af. Smile

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med 'markedet' tænker jeg på købere, men der er selvfølgelig også sælgere på et marked. Når jeg kritiserer dit indlægs formuleringer og komma-sætning, skyldes det primært, at du ikke kan slette dine indlæg. Hvis jeg er en grundig, potentiel kunde, som finder dit indlæg, vil jeg være ligeglad med, hvornår du havde skrevet det. Jeg ville forvente, at kommaer mv. var på plads, selv efter 3 døgn i sprit.

Jeg er glad for din optimisme og synes da bare, at du skal klø på. Jo, man bliver da klogere af at bruge sin sommerferie og sin søsters sommerløn på at lave en flot hjemmeside, som ingen kender, medmindre man reklamerer alle vegne. Jeg ville bare prøve kræfterne et andet sted, for du kan jo vende dit statement om og sige, at hvis du spørger 100, og INGEN vil kunne bruge / have råd til dit produkt, så er du nok på den - men hvem ved?

Hvis du har lyst, kan du maile til mig for yderligere og ellers håbe på, at andre kommer med kløgtigere indspark end mine.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)