Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plastemballage - vandflasker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi skal muligvis i gang med, at tappe vores eget kildevand.
Men jeg kan simpelthen ikke finde en forhandler, som sælger plastflasker i store mængder.
Jeg søger 0,5 liter plastikflakser lidt ala Denice vand eller Aquador.

Kan i anbefale nogle forhandlere?

På forhånd tak.

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste flasker plastic og glas er der patent på, så det kun er bestemte kunder der må bruge dem. Nu ved jeg ikke hvor meget vand du vil kunne levere, og hvad du har af midler, men jeg kan forestille mig der vil være mange omkostninger ved dette, miljøkrav, løbende test af vandforsyning og renhed osv, også så skal du beskytte din jord, så en nabo eller andet ikke bygger en svinefarm eller opdyrker en mark inden for en helse mæssig radius, og forsikre kildevandet imod spild. Hvis du ikke har midlerne til at overse dette, så måske sælge din undergrunds forsyning til et tapperi.

Eksempel:

Der løber en lille kildevands strøm igennem Rebild bakke, det siges, at vandet er så rent, at man kan drikke det.

Men med alle de får der græsser der, så tror jeg ikke det er sundt. Da deres afføring går i jorden, og det kan ende i strømmen, hvilke kan gøre folk syge.

Nu ved jeg ikke om det er i Danmark du har vandet, nævner det bare fordi, at jeg kan forstille mig mange krav omkring dette.

Anbefaler at du får lavet din egen prototype af vandflaske, og gå til en producent, og for dem til, at masse fremstille for dig. De fleste leverandør af vand og øl bruger deres eget patent design.

Mvh Allan

Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasBK:

Hej alle,

Vi skal muligvis i gang med, at tappe vores eget kildevand.
Men jeg kan simpelthen ikke finde en forhandler, som sælger plastflasker i store mængder.
Jeg søger 0,5 liter plastikflakser lidt ala Denice vand eller Aquador.

Kan i anbefale nogle forhandlere?

På forhånd tak.

Hej Thomas,

Tag fat i RPC Promens i Kolding, de er stort set de eneste her hjemme der producere fødevaregodkendt PET flasker. Ellers skal du kigge mod Tyskland eller Polen. 

Kig evt. På http://packagingeurope.com/ mener de har et kartotek over producenter.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en lille joke om vand.

Prøv at stave Evian bagfra.

Held og lykke med projektet :-)

Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres hjælp.

Jeg er bare den grafiske led i vores lille "vandeventyr". Alt som handler om miljøkrav og hvad man må og ikke må er ikke mit bord.

Tusind tak for links og råd!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)