Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til underskrift

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et spørgsmål ang. en alternativ måde til den traditionelle underskrift. 

Hvis jeg eksempelvis sender en kontrakt som vedhæftet pdf-fil, og modtager returnerer denne, og skriver "Jeg accepterer kontraktens indhold" i mailen, gælder dette så? 

Eller skal modtager printe, underskrive og dernæst sende billede/kopi af den underskrevne kontrakt? 

Jeg ved gennem min ansættelse hos et stort teleselskab i Danmark, at denne metode bliver brugt. 

Men holder den i retten? 

Tak på forhånd. 

Vh

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En mail er juridisk bindende lissom en fax er det. Det er f.eks. ok at sende en mail med ordlyden og bede om bekræftelse via mail - det gør jeg oftest. Mange ønsker sig dog en 'rigtig' underskrift. Begge dine fremgangsmåder er i høj grad ok og bindende. Man kan også sikre sig endnu mere, f.eks. ved at kræve vitterlighedsvidner, CPR-validering, billed-legitimation, tro-og-love på, at underskriver er tegningsberettiget vedlagt udskrift fra virk.dk, som dokumenterer det - evt. to underskrifter. I den anden ende findes mundtlige aftaler, der som bekendt er gyldige, men svære at bevise.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertin,

Du kan med fordel bruge en software som f.eks. HelloSign. Det bliver mere og mere populært.

Jeg har selv tidligere brugt det til diverse. Men det er ikke jeg gør længere. Dog kan det godt anbefales!

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 38
Fra  Kviik.dk - 3 Web Tilbud Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertin

Hvis du skriver i mailen at brugeren/kunden skal svare tilbage hvor i der står at kunden skal acceptere de vedhæftede betingelser er lige så bindende som en underskrift.  Og det vil holde i retten. Jeg har selv undersøgt det samme via en jurist. :)

Iværksætter
Kviik.dk - 3 web tilbud 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)