Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetaling af ydelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har fået betaling for en ydelse i december 2016, der også skulle være løst i 2016. Men opgaven blev først udført overfor kunden i 2017.

Jeg har hørt, at man kan og gerne må flytte indbetalingen frem til 2017. Er det korrekt? Og hvorledes skal dette bogføres? Er der andre forhold, jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Mvh. Ole

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Se denne: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=3039&q=moms%20p%C3%A5%20forudbetaling

Som jeg læser det, skal du svare moms i 2016, fordi du får en betaling for en specifik ydelse. Jeg ville bogføre det som almindeligt momspligtigt salg i 2016 og dernæst ved årsskiftet flytte det fra salg til debitorer, så beløbet ikke medtages som indtægt. Det skal det først i dét år, hvor arbejdet er udført. Du kan selvfølgelig også blot bogføre nettoposteringen "debitor-beløbet uden moms og moms-beløbet til moms", men du ved det i princippet jo ikke på faktureringstidspunktet. Bemærk, at du så ikke skal svare moms af beløbet, når du så får det i 2017. Jeg kan ikke se, hvordan du kan flytte betalingen til 2017, den er jo med på din kontoudskrift fra 2016, som skal stemme. Forudbetalingen skal i sagens natur opkræves inklusive moms.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er rigtig med momsen, men det går nok at du tager den med i 2017.

Debiter bank krediter gæld når du har udført jobbet krediter salg debiter gæld.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)