Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danløn og automatisk ændring af skattekort

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber I kan hjælpe med et svar på følgende;

Vi har længe tænkt på at skifte til at bruge Danløn - og i denne forbindelse vil jeg spørge om noget jeg ofte hører fra studerende, som afslutter deres uddannelse, og dermed overgår til fuldtidsmedarbejdere. Her er fokus jo ofte på løn - særligt de første måneder efter endt uddannelse, da SU stopper.

Mange af disse studerende har haft deres bikort tilknyttet virksomheden (da de havde deltidsarbejde) og hovedkortet på SU. Nu slutter uddannelserne, og de skal derfor have hovedkort på deres fuldtidsarbejde. SU lukker automatisk, og her går jeg ud fra SKAT opdaterer, at hovedkortet er ledigt.

Spørgsmålet går derfor på; I Danløn - er der noget man selv manuelt skal ind og gøre her, eller vil næste lønkørsel blot ændre sig, således at dette kører på hovedkortet? 

- eller skal man manuelt ind og fravælge at der skal trækkes fra hovedkort i stedet for bikort?

Det er bare et spørgsmål jeg ofte er blevet mødt med, og det ville jo være skønt at have et svar parat, og hvis Danløn automatisk kan klare dette, så er det jo kun endnu bedre!

På forhånd tusind tak for enhver hjælp.

MVH

Lasse Ustrup

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det er altid medarbejderens ansvar, at informere arbejdsgiver om hvilket skattekort der skal anvendes.

Under Medarbejder / Skattekort kan du i feltet ønske om Ændring vælge genrekvirer hovedkort, såfremt i skal skifte fra bikort.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danløn,

Tak for et dejligt præcist og kort svar - det var lige det jeg håbede på at få afklaring på.

Så vil jeg hermed tage informationen med mig videre, og lur mig om ikke vi snarest er kørende på Danløn :-)

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det var så lidt.

Vi ser frem til at have jer kunde.

Rigtig god dag.

Mvh.

Danløn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)