Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fabrikant tilbyder tilgodebevis i RMA sag, Varen er på tilbud på deres hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg kunne forestille mig at jeg har fundet en måske forkert forum her, men nu forsøger jeg.

Jeg har for ca. 1 år siden købt et headset i en dansk netbutik.

Headsetet er nu knækket i holderen til den ene højtaler så den kun hænger i ledningen og derfor kan headsetet ikke anvendes mere.

Jeg kontakter kundeservice i den danske netbutik ang. reklamation. Baseret på deres svar tænker jeg at jeg kontakter fabrikaten.

Fakbrikanten har nu fået tilsendt headset og godkendt RMA sag og giver mig en coupon code som kan bruges i deres webshop, denne kode giver også free shipping.

Varen normal pris på deres webshop står til 349.99 USD, dog er varen pt på tilbud til 249.99 USD. Coupon coden har kun værdi til 249.99 USD.

Burde de ikke give en code med værdi til normal prisen 349.99 USD. 

Jeg forstår godt jeg kan få det samme headset til 249.99 USD, og det er også fint nok da det er et fantastisk headset, undrede mig bare over værdien.

Hvis nu der ikke lige kørte tilbud på modellen ville jeg jo have fået 349.99 USD.

MVH Jacob

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du forventer ombytning af headset plus 100 dollars i hånden?

Kan du ikke selv se at dette er helt urimeligt.? De driver forretning, og ikke en gavebod.

og mon ikke, du havde fået en couponkode til hele beløbet, havde varen ikke været på tilbud.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

WilD100:
Jeg har for ca. 1 år siden købt et headset i en dansk netbutik.

Det er da danske netbutik der skal håndtere reklamationen, at henvise til producenter er ikke lovligt!  

I øvrigt vil du skulle skulle betale både told og moms af varen hvis den sendes fra et land udenfor EU

Tilmeldt 12. Jun 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Som jeg skriver er det fint nok da jeg kan få det samme headset.

Men bare forbi det kører tilbud på en varer i uge 24 synes jeg det var lidt mærkeligt at kun refundere det beløb. hvis nu jeg havde ventet 1 uge med min RMA sag så ville jeg få det fulde beløb som varen normal koster. Det giver ikke mening for mig.

mvh Jacob

Tilmeldt 12. Jun 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

WilD100:
Jeg har for ca. 1 år siden købt et headset i en dansk netbutik.

Det er da danske netbutik der skal håndtere reklamationen, at henvise til producenter er ikke lovligt!  

I øvrigt vil du skulle skulle betale både told og moms af varen hvis den sendes fra et land udenfor EU. 

Hej Ravn

Jeg er enig. Men jeg må indrømme at den mail jeg fik tilbage fra den danske netbutik, fik mig til at tro at de aldrig ville se det som en reklamation med slidtage. og derved ikke godkende en RMA sag. Derfor tog jeg kontakt direkte til fabrikanten.

Der er tale om et Gamning headset som er designet til meget brug og derved og slidtage, og deres svar på min forspørgelse om det denne type af fejl blev dækket af reklamationretten, fik mig til at tro de ville erklarer det som slidtage og ikke en fejl.

Ang. sendning af ny varer. Det er et verdensomspændene firma, som har stort salg af varer i hele EU, så regner med det har et central lager et sted i EU også :)

mvh Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

WilD100:
Ang. sendning af ny varer. Det er et verdensomspændene firma, som har stort salg af varer i hele EU, så regner med det har et central lager et sted i EU også :)

Så er det jo bare lidt mærkeligt at de siger dig et beløb i USD og ikke Euro

Tilmeldt 12. Jun 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

WilD100:
Ang. sendning af ny varer. Det er et verdensomspændene firma, som har stort salg af varer i hele EU, så regner med det har et central lager et sted i EU også :)

Så er det jo bare lidt mærkeligt at de siger dig et beløb i USD og ikke Euro

Ja ops, det er mig der har set forkert, det er EUR tegn og ikke USD. Beklager. Nok fordi den representant for min RMA er baseret i Chicargo, jeg tænker i USD :)

beløbne passer stadig

mvh Jacob

Tilmeldt 12. Jun 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Men for at vende tilbage til mit oprindelig spørgsmål.

Hvis de vælger at give mig en coupon code. burde den ikke være på "købs" værdien af det oprindelige produkt.

og ikke tilbuds prisen  for samme produkt?

F.eks. Jeg køber en varer i elgiganten til 10.000 kr. Varen går i stykker og jeg sender den ind til rep. Der vurderes det at jeg får penge retur. Men nu er varen så på tilbud i den uge i elgiganten til 4000 kr så de vil kun give 4000 kr retur. 

er det ikke forkert?

De har fået kopi af orginal kvitering fra den danske netbutik, hvori det fremgår hvad jeg har givet for varen (godt nok i DKK)

mvh Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk lige på at du slet ikke har noget krav på at få penge tilbage, men et identisk produkt.  Fattter ikke du gider bruge tid på den sag, de har jo tilbudt dig et nyt produkt. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

WilD100:
F.eks. Jeg køber en varer i elgiganten til 10.000 kr. Varen går i stykker og jeg sender den ind til rep. Der vurderes det at jeg får penge retur. Men nu er varen så på tilbud i den uge i elgiganten til 4000 kr så de vil kun give 4000 kr retur. 

Nu blander du 2 sager sammen. Hvis du køber en vare til 10.000 og den går i stykker i den uge den koster 4.000 så vil du stadig kunne få den samme vare uanset prisen. Du skal ikke have ekstra penge tilbage.

At butikken vælger at have nedsat varen er jo ikke producentens ansvar. De tilbyder dig bare at du kan få en ny med med en kupon. De behandler dig fair fordi de kunne sagtens sige at du skal køre det via der hvor du har købt det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)