Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på webshop - forbedring af konverteringsrate

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Gastrotools Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er,

Jeg er indehaver af webshoppen www.gastrotools.dk hvorfra jeg sælger køkkenknive af 67 lag japansk damaskusstål.
I øjeblikket arbejder jeg på at forbedre min konverteringsrate, og i den forbindelse ville det være fantastisk med lidt ris og ros fra Danmarks bedste iværksætterforum. Har du idéer til forbedringer? Produktbilleder, webdesign, fremhævelse af bestemte elementer el. andet?

På forhånd tusinde tak! Big Smile

De bedste hilsner,

Julius

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julius

Mega fedt at se at du har en seriøs webshop - det kan jeg hurtigt mærke og mit første håndsindtryk var super godt. Derudover er jeg vild med dit logo :-) (Set med en grafikers øjne, så er det altså godt lavet!)

Her er der et par forslag til hvordan du kan forbedre din konverteringsrate. Husk, at det er forslag og den eneste måde du kan finde ud af hvad der performer bedst er ved at lave en A/B splittest. 

- Nok ikke dit primære fokus, men ændr overskriften fra "Nyhedsbrev" til noget, som er lidt mere sexet og hvor du fortæller, hvilken værdi man får. 

- Tilføj en hover-effekt når man holder musen over dine produkter og gerne også en "læg i kurv"-knap på forsiden. 

- (Mega fedt at du allerede har et par anmeldelser og fremviser dem. Indsaml flere og styrk dit social proof!) 

- Dine produktbilleder er gode, men skab lidt stemning hvor man ser kniven i brug. F.eks. hvor man ser en kviv der udskærer kød og en anden som hakker grøntsager.

- Din topbar var ikke så iøjenfaldende - evt. prøv at ændre baggrundsfarven til blå. 

- Fremhæv flere udtalelser på din forside, hvor man nemt kan skifte imellem udtalelserne. 

- Din "Køb nu"-knap ville jeg ændre til blå samt skrive "Læg i kurv". 

- Hvis der er lav lagerstatus, så vis dette under dine primære "call-to-action"-knap og skab urgency

- Next level: Kunne være hvis du begyndte at fokusere lidt på video til dine blogindlæg, hvor en kok anvender din kniv og generelt hvor vi ser nogle levende billeder.


Men alt i alt, Julius, så synes jeg, du har gjort det mega godt - flot hjemmeside :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting som jeg faldt over når vi kun taler CR

Det er jo nogle produkter med høje priser du sælger - jeg tror godt, hvis du yder for høje rabatter på dine varer, så kan det dræbe lidt konvertering, fordi nogen måske vil blive mistroiske

Hvis du bliver tilbudt en helt ny iphone 7 til 500 kr. så ved du også det er for godt til at være sandt. Jeg ved ikke om det er tilfældet med kvive, men jeg håber du forstår min pointe?

Tilmeldt 18. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Gastrotools Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Tusinde tak for de pæne ord og mange gode råd! Jeg vil helt sikkert implementere nogle af dem med det samme :-)

Hvor er jeg bare glad for at høre, at du kan lide mit logo - det var længe undervejs og krævede mange udkast og en god dialog mellem mig og den grafiske designer.

De bedste hilsner,

Julius :-) 

Tilmeldt 18. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Gastrotools Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Tak for overvejelserne. :-)

Ja, det er helt korrekt, at du får meget for pengene, når du køber køkkenknive på min webshop. 
Jeg sælger mit eget brand, kun online, og kan bl.a. derfor tilbyde priser, som er lavere end produkter af tilsvarende kvalitet. Det betyder dog også, at jeg ikke kan tilbyde fancy emballage - her er produktet i fokus. 

De bedste hilsner,

Julius 

Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 34
Fra  billigesokker.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julius... Video.. helt sikkert, du har et produkt der egner sig perfekt til en kort video præsentation af dig selv eller en kok, der forklarer og fremviser knivens egenskaber. Ellers en super fed shop :-)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med shoppen. Flot men også plads til forbedringer.

Her får i lidt af det som faldt mig ind. Måske kan noget bruges.

1. Der mangler en Cookie-fætter. Det er lovpligtigt og kan give store bøder hvis den ikke kommer frem.
2. En af de sædvanlige er at der er for mange H1 overskrifter. Det skader SEO.
3. Der kunne godt være meget mere tekst, SEO.
4. Jeg mangler en oplysning om fragt. Jeg handler ikke hvis fragtprisen først kommer efter jeg har tastet min adresse osv.
5. Checkud har for mange sider. Jeg ved godt du er låst med din Shopify-løsning, men det er skidt og folk hopper fra.
6. Det er en flot stilren side som sikkert kendetegner dine professionelle knive. Jeg savner noget grøn salat. Lige som ved dine 4 tips og tricks.
7. Flere af dine billeder åbner en side på Instagram. Det virker lidt som spild af din forside at sende folk over på en anden side. Hent en App og opret en profil. Det virker ikke særlig professionelt. Og jeg mistede tråden og kom til at lukke din side i stedet for Instagram. Farvel kunde...
8. Videoer med kokke, det sælger jo nærmest sig selv.
9. Farver sælger, men prøv dig frem. En flot "læg i kurv" knap er ikke nødvendigvis bedre for dit salg. Måske skal den i stedet skille sig ud fra resten.
10. Spørg Den Skaldede Kok om i må lave en video med ham, og den kniv, som i lige har foræret ham som test. Og så serverer i videoen på forsiden. Det var her jeg købte min første kniv.

Hvis du vil findes på Google skal du tænke over hvad du skriver. Det første der står, er mest interessant. På dine tips og tricks-side er det ikke særlig smart lavet. Alt det øverste tekst er ligegyldigt, med mindre din shop skal indexeres med Miljø og CSR-politik. (Det er der nok ikke så mange der søger efter). Nede på midten af siden starter der en overskrift med: Hold kniven skarp. Og herfra ville du kunne findes på "knive" "skarp kniv" osv. Det burde altså stå øverst.

Stolthed over miljø og egen opfattelse af selvfedhed kommer desværre mange gange før de,t der er væsentligt for at blive fundet. Omtalte side har ellers så meget tekst at Google vil elske den.

// Lars

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig flot side Julius

Highend produkter, og jeg antager at det er foldet stål, altså smedjet lidt på samme måde som samurai sværd? Umiddelbart tænker jeg bare at du siger 67 lag, men hvis det er foldet er det vel altid et lige antal? Måske jeg bare misforstår :)

Der er noget jeg bemærker, og det er blandt andet at der er så meget tekniske detaljer om hårdheden osv. Det tror jeg virkelig folk ikke kan forstå, og måske kan forlade siden af den samme årsag.

Har du salgs kanaler integreret som eksempelvis Pricerunner eller Google Shopping? Ellers kunne det måske være en god ide at få en integration til dem, prøv eventuelt vores lille nyfødte baby avecdo - der gør det gratis for altid for den første kanal.

Jeg overvejer at købe en af dine knive, de er ret dyre så måske det er derfor din conversion er lav - fordi folk overvejer det og glemmer det?

Tilmeldt 18. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Gastrotools Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

svar: tollah

Yes, videomaterialet arbejder jeg på - selvom det er svært at få fat i en kok til formålet. :-)

Tak for de pæne ord.

Mvh. Julius

Tilmeldt 18. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Gastrotools Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for den grundige feedback!

Cookie-banner er på plads! Tak.
Jeg vil klart forsøge at implementere mange af dine forslag hurtigst muligt :-)
Ifht. miljø og CSR-politik: jeg har netop oprettet siden og kan godt se, at det er uhensigtsmæssigt, at den popper op i blogsektionen. Det har jeg ændret på, så den nu findes gennem et mindre link i bunden af shoppen. Min hensigt var ikke at fremstå selvfed, så tak for at gøre mig opmærksom! :-)

De bedste hilsner,

Julius

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)