Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til løbende promovering på facebook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg kører en løbende promovering på facebook som gik fint i starten, men den er efterhånden gået lidt i stå. Sådan fungere det egentlig med alle de annoncer jeg har oprettet på facebook. Er der nogen Der kan svarer mig på hvorfor effektiviteten på diverse annoncer, aftager med tiden?

Mvh

Asger

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lavthængende frugter liker/klikker først - derefter bliver det sværere.

Hvis du ikke allerede gør det så byt banner hver uge, eller når du kan se at effektiviteten dropper.

Det kan også have en positiv effekt hvis du opsætter dine banners som en karusel.

Til sidst med ikke mindst kan du teste at laborere med målsætningen herunder konverteringssporing (ved større budget).

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret! hvad mener du når du skriver "banner"? 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med Sirene, i starten af en kampagne får man god respons, fra de interesserede, der bliver så længere og længere mellem de interesserede efterhånden som tiden går.

En løbende promovering "dør" ofte ud.

Hvis du ønsker at opretholde en god respons, skal du forny kampagnen med jævne mellemrum.

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

skønt svar, tak for det! så det der med at have den samme kampange kørende i flere uger, er bare penge ud af vinduet? :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at lave et nøgletal, f.eks. mellem antal visninger og likes men bedst mellem visninger og besøg på hjemmesiden . Jeg rammer f.eks. ofte helt oppe på 10 % i starten af en kampagne, den flader hurtigt ud til omkring 5 % i løbet af nogle dage, jeg kører sjældent meget længere end en uge så bliver hjemmesideprocenten for lav. Det kan sikkert svinge afhængigt af branche og hvordan fb udsøger emnerne.

Du kan også "geare" visningerne ved at øge budgettet. Jeg prøvede engang at køre højt budget helt ud over 100.000 visninger, der var en meget lav procent på den sidste del af visningerne, fb bliver gerne ved, men kvaliteten falder, så min erfaring er at økonomien bliver ringere jo længere en kampagne kører uanset højt eller lavt budget. 

 

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret! har du forsøgt dig med sådan en løbende promovering? :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Asger :)

Forestil dig et butiksvindue med samme inventar. Jo flere gange du går forbi det, jo mindre lægger du mærke til det.

Samme gælder for facebookannoncer når frekvensen stiger. Ser dine brugere den samme annonce flere gange, så lægger de mindre mærke til den.

Du kan med fordel køre automatisk rotation med dine annoncer eller benytte en slags evergreen-kampagne hvis det er ifm. remarketing.

Hvis det skal uddybes så send mig en besked.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)