Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udført arbejde havde ikke den forventet kvalitet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har i den seneste tid gået og arbejdet lidt på et projekt i min fritid, jeg vil ikke komme nærmere ind på hvad projektet omhandler.

Jeg er så kommet i den situation, at jeg skulle bruge nogle produkt billeder. Min ven kendte en fotograf som jeg har benyttet mig af, jeg ville gerne selv med ud i studiet så jeg var sikker på, at billederne blev som jeg ville have dem. Det var desværre ikke muligt. 

Nu har jeg så fået billederne og jeg er overhovedet ikke tilfreds, han kræver dog stadig jeg betaler for dem, jeg har ikke tænkt mig at bruge dem, da de overhovedet ikke ser professionelle ud, ja de ligner faktisk noget jeg selv kunne have taget.

Vil i mene jeg skal betale for noget som ikke kom ud som aftalt?

Mvh. Henning

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder selv lidt med produkfoto så jeg er lidt inden i denne verden.

Hvad var jeres aftale? Skulle du godkende dem? Skulle han redigere dem? Har du set noget af det andet arbejde har har lavet? Hvad var prisen pr. Produkt ?

Mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis det er på regning, og det er det vel, til et firma, så kan du godt sige nej tak. Hvis du skal betale, så skal arbejdet selvfølgelig være professionelt udført, eller efter det du skriftligt har indgået en aftale om.

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men det er selvfølgelig lidt svært at bevise. Det med venner er noget skidt, og det har du jo så lært til en anden gang. Giv ham mulighed for at gøre det bedre, og vil han ikke det, så annulerer du aftalen. Gør det skriftligt, så er der ingen der kan komme med noget senere.

Er det der i mod sort, så har du selv skabt din situation, og må det ordnes foran et værtshus. Nej, spøg til side. Tag en civiliceret samtale om løsning af problemet.

// Lars

Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg fik formuleret mig lidt forkert, det var ikke min ven som var fotograf, men min vens ven, så jeg kender som sådan ikke fotografen personligt. 

Prisen lød på 100,- DKK pr billede hvor der i alt var 8 billeder. Vi havde ingen aftale om at jeg skulle godkende billeder før, det er selvfølgelig dumt hvis man kigger på det nu. Han skulle før have udført arbejde for store brands i Danmark, men jeg har aldrig set nogle af de billeder han før har taget.

Alt vi har snakket om har været mundligt, så i princippet har vi ikke en fast aftale.

Det er på regning, jeg har dog ikke modtaget denne endnu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det så meget besvær værd for 800 kr

Mundtligt er som skriftligt - og han har jo taget billederne og I har ikke aftalt andet - og du har ikke checket kvalitet og- måske ER det kvalitet - bare noget du måske ikke synes

Til de priser - og med en ven der har henvist - og billeder faktisk modtaget - så ville jeg ikke lave for meget ballade -Måske hvis du vil, foreslå halv skade. Det er IKKE en proff fotograf der kommer med 8 produktbilleder for 800 kr ialt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bestemt ikke enig i, om det er besværet værd at brokke sig over 800,-. 800,- er mange penge, især som nystartet iværksætter.

Når det så er sagt, så synes jeg at du skal starte en dialog med ham, og fortælle ham at kvaliteten slet ikke er som du havde forventet. Du kan give ham chancen for at tage nogle nye billeder, som du selvfølgelig skal godkende denne gang. Hvis han ikke vil det, så ville jeg forhandle en billigere pris, og så tage det som lærepenge.

Men at man ikke skal brokke sig, bare fordi det "kun" er 800,-, det synes jeg sgu er en lad holdning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Frederiksen:
800,- er mange penge, især som nystartet iværksætter.

Jeps du har helt ret og naturligvis skal man pointere at kvaliteten ikke er god, men på den anden side man heller ikke forvente meget til en pris på 100 DKK pr. stk. for ca. 8 år siden betalte jeg 350 kr. pr. stk. hos en prof fotograf.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel sige at du selv har været lidt ude om det resultat der er fremkommet.

U har ikke selv set hvad han ellers har produceret.

Du har ikke en skriftlig instruks.

Alt er aftalt mundtligt.

Hvis aftalen er, at han efter regning skal levere dig 8 billeder og du ikke er tilfreds med kvaliteten, kan du selvfølgelig nægte at betale med den begrundelse at kvaliteten ikke er i orden.

Problemet er så bare for jer begge to, dels at prisen er helt urimelig lav, hvis der er tale om en professionel fotograf, hvilket dog  intet tyder på at han er, da han kun tager kr. 100 pr. billede. Jeg kender 3 professionelle fotografer som ikke tager under kr. 500 for bare 1 billede.

Dels kan en tvist af denne art kun afgøres ved syn og skøn som skal foretages af en professionel som koster mindst kr. 2.000 + moms.

Jeg er enig med John, prøv at få ham til at tage visse billeder om uden beregning og hvis ikke, så betal de kr. 800 som lærepenge til næste gang du skal have udført et stykke arbejde, så ved du hvad der skal gøres.

mvh  Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Per Frederiksen:
800,- er mange penge, især som nystartet iværksætter.

Jeps du har helt ret og naturligvis skal man pointere at kvaliteten ikke er god, men på den anden side man heller ikke forvente meget til en pris på 100 DKK pr. stk. for ca. 8 år siden betalte jeg 350 kr. pr. stk. hos en prof fotograf.

 

Jeg er helt enig. Kvalitet koster, og man får hvad man betaler for. Det er også derfor, at jeg synes at han skal prøve at forhandle sig til et nyt sæt, eller forhandle prisen ned. Det værste der kan ske, er at man får et nej :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)