Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tip til regnskab 2.0 Basis på virk.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, - fedt forum:-)  jeg sidder og er igang med at udfylde Årsrapport på virk.dk og kom til at tænke på hvor i resultatopgørelsen man 

1) skriver man de penge man oprettede IVS selskabet med? - dette forløb angav jeg til advokatfirmaet som oprettede selskabet men har ikke siden set dette beløb nogen steder. 

2) de 5000 kr. de kostede mig at åbne en erhvervskonto- fra egen lomme - kan de penge skrives ind som en udgift? i såfald som et lån jeg har givet selskabet? 

mvh 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

1) De penge du har oprettede selskabet med, er det startkapitalen du mener? I så fald skal de på selskabskapital i balancen under egenkapital.

Smid dit selskabs navn op så kan man lige tage den på cvr.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - her er noget galt - De penge du gav advokaten som du ikke har set siden lyder jo som stiftelsesomkostninger og dem skal du have fået faktura

Din kapital SKAL du have registreret på din erhvervskonto og den skal fra start være det beløb som du stiftede med. Gør du ikke det, og det går galt, så siger kuratorer ofte - at selskabet ikke er lovligt stiftet da kapitalen ikke kan ses indbetalt fra starten og så er du personlig ansvarlig for alt

2 Ja de er en udgift og hvis kort udlæg så få dem tilbage med det samme - hvis lån så skal der oprettes et lille låne brev og der SKAL beregnes og betales markedsrente

Du LYDER som en af de alt for mange der driver IVS med hovedet under armen, og vi ser bare herinde (og på facebook) rædselsfulde resultater af det for ejerne hver dag

Tag og få hjælp NU - evt fra den advokat der stiftede (hvis det så overhovedet var en advokat og ikke en eller anden stifte firma dims

Få også lige kæmmet regnskabet i gennem - stiftelsesomk er f.eks ikke fradrag selv om de måtte være udgift og der kan være mange andre ting - inkl. skatteberegning og angivelse som du kan komme galt af sted med. Du kan sagtens få det gennemgået til rimelig pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for svar...

@Cookie-John Hannover skriver"Din kapital SKAL du have registreret på din erhvervskonto og den skal fra start være det beløb som du stiftede med." 

Vel kun hvis stiftelsesbeløbet er af en vis størrelse? Hvis det er under 10.000 kr. har jeg hidtil været sikker på at de ikke skulle stå på kontoen. (udfra hvad jeg har googlet mig til her på Amino tidligere idag i gamle svar) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimisten12345:

@Cookie-John Hannover skriver"Din kapital SKAL du have registreret på din erhvervskonto og den skal fra start være det beløb som du stiftede med." 

Vel kun hvis stiftelsesbeløbet er af en vis størrelse? Hvis det er under 10.000 kr. har jeg hidtil været sikker på at de ikke skulle stå på kontoen. (udfra hvad jeg har googlet mig til her på Amino tidligere idag i gamle svar) 

Jo kapitalen skal bestemt kunne påvises = være registreret  Du må ha den i cigarkasse - men ved konkurs o.l. falder du sammen hvis ikke den er registreret. - Du må bare selv gøre det frem for at betale en advokat ved små IVS men problemet er at en del ikke kan påvise, at kapitalen var indbetalt - da de ikke fik den ind på en konto som bevis - og så falder de som IKKE registrerede og personlig hæftelse (eller de hæver kapitalen selv efter stiftelse) https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/advarsel-til-alle-med-ivs-kan-i-bevise.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis regnskab ikke er din stærkeste side, er Pro Account en mulighed for dig. De udfører regnskab til helt små og store virksomheder :-)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Sørensen:

Hvis regnskab ikke er din stærkeste side, er Pro Account en mulighed for dig. De udfører regnskab til helt små og store virksomheder :-)



Lad nu være med det der. Du prøver at markedsføre dig på gamle indlæg... Det er jo tydeligt. Stop det..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)