Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FORHANDLER-AVANCE? på hundeudstyr og hesteudstyr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude...

Sidder der mon nogen, der kender den gængse forhandler-avance indenfor udstyr til dyr? (hund og hest).

Har ladet mig fortælle at der på mange produkter forelægger en forhandler-avance på 2,5. Men at der afhænger meget af det specifikke marked

Jeg vil gerne fremstå som om jeg har bare en lille ide om procenter og avance inden for dette marked, når jeg snakker med forhandlerne og butikkerne. Men jeg har ingen ide. Nogen der kan hjælpe mig lidt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

nnn2014:
Har ladet mig fortælle at der på mange produkter forelægger en forhandler-avance på 2,5.

Mange butikker ganger deres indkøbspris (uden moms) med 2,5 for at få deres udsalgspris (inkl. moms). Så de 2,5 er ikke nogen avance men bare en faktor.  hvad faktor butikkerne ganger med afhænger helt af branche og varegruppe.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snakkede for et par år siden med en der havde en forretning primært med hundeartikler. Han sagde 2x indkøbspris x moms = salgspris inkl moms. Det er vist en avance på 37%

Mvh Morten

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - jeg har lige forsøgt mig lidt frem, og kan simpelthen ikke få regnestykket og de 37 % til at gå op. Hvis jeg foreksempel har et produkt til en vejledende udsalgspris (inkl moms) på 349 kr. Hvad er indkøbsprisen for forhandler så med de ting, du har skrevet ovenfor?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu helt præcist en avance på 37,5% kan jeg se nu jeg har en lommeregner :)

Hvis avancen på 37,5% holder stik, og vejl. pris inkl moms er 349, så køber forhandleren varen til 174,5kr Eksklusiv moms.

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Han sagde 2x indkøbspris x moms = salgspris

En vare indkøbes til 100 DKK ekskl moms.  

100 x 2 x 1,25 (moms) = udsalgspris inkl. moms = 250 DKK.  Fortjenesten er 100 kr.   hvordan giver det en avance på 37,5 % ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Han sagde 2x indkøbspris x moms = salgspris

En vare indkøbes til 100 DKK ekskl moms.  

100 x 2 x 1,25 (moms) = udsalgspris inkl. moms = 250 DKK.  Fortjenesten er 100 kr.   hvordan giver det en avance på 37,5 % ?

Nja du har misforstået, ellers har jeg bare ikke skrevet det tydeligt nok Stick out tongue

"2 x indkøbspris x moms = salgspris" betyder rent faktisk:

Indkøbspris eksklusiv moms gange 2 - så har du salgsprisen inklusiv moms. 

Det giver forhandleren en avance på 37,5% af den vejledende salgspris.

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når du skriver "x moms", så mener du eksl moms?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja præcist. X moms = eksklusiv moms 😀

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)