Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som selvstændig brugtvognsforhandler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og overvejer, at starte op som selvstændig brugtvognsforhandler.
Men inden jeg gør det, så kunne jeg godt tænke mig, at høre her inde om der er nogle som er selvstændig bilforhandler/brugtvognsforhandler og kan fortælle mig lidt mere om hvad det kræver og om det kan betale sig at gå ind på det marked.

Det skal siges, at jeg brænder for biler og det er en hobby, som jeg længe har gået og drømt om at leve af.

Er der nogle ting, som jeg skal være særligt opmærksom på?

Håber på at i kan hjælpe mig lidt videre.

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke brugtvognsforhandler, men har et par kammarater som er, så har et lille indblik i dette markede.

Hvis det er noget du skal leve af tror jeg du skal have en pæn slat på kontoen til opstart. For det første skal du have nogen biler at sælge. Den start omkostning kommer jo meget an på hvad priseleje du vil starte med. Er det biler til 15.000 - 20.000,- eller er det 150.000 + du har i tankerne. 

Så skal du have lokaler/udstilling/værksted, leje af dette kommer jo meget an på hvor det skal ligge og hvor stort det er. 

Når du sælger en bil skal du jo give garanti, dvs. Du skal regner med udgifter til rep af de biler du sælger. Kan du selv lave dem, eller skal du have ansat mekaniker til dette, eller finder du et værksted som skal lave det for dig?

Laver du dem selv, vil du ikke være på gulvet til at sælge biler i den tid det tager. Ansætter du mekaniker skal han have 300.000 eller mere i løn om året. Køre du dem på værksted og får dem til at lave dem, skal du regne med en timeløn på kr. 500,- + Alt dette er noget der skal regnes med i prisen på den bil du sælger, uanset om den koster 15.000,- eller 300.000

Så kommer markedsføring, hvordan vil du fortælle kunderne at du har biler til salg ?

Uden at være ekspert tror jeg det er et meget svært markede at komme ind i med mindre du har mange penge til at starte op med. Vare sælger vare, dvs. Det hjælper ikke noget at du har 2 biler til 20.000.- stående i din udstilling, hvor du måske tjener 5000,- på hver. Der skal et vis udvalg til. 

Der er jo en del om dette markede, så hvordan vil du skille dig ud fra alle de andre.

Håber ikke jeg har taget håbet helt fra dig 

Mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Du har bestemt ikke, taget håbet fra mig. Men jeg er glad for at du er ærlig og siger tingene, som de er i stedet for bare, at fortælle alt det gode branchen.

Jeg havde tænkt mig, at starte op med biler i prisklassen under 50.000kr

Planen var ikke, at starte ud med store dyre lokaler, men derimod leje en større garage, så jeg kunne have dem holdende der og så når folk var interesseret, så ringer de til mig og kommer enten derud og ser dem eller jeg køre bilen hjem til mig selv.
For jeg har tænkt mig, at køre det som deltid, ved siden af studie. Så det sætter selvfølgelig sine begrænsninger.
Så jeg kommer til at have bilerne på Bilbasen og lign.

Jeg har gode forbindelser til en del mekanikere, så jeg satser på at jeg kan få nogle fine aftaler i hus. Så de kan lave garantisagerne og så betaler jeg dem, hvad den enkelte reperation har kostet, så jeg ikke har en mekaniker ansat hos mig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke selv forstand på brugtvogns forhandler, men kom til at tænke på jeg havde set programmet de unge brugtvogns forhandlere på drtv, der er selvfølgelig ikke så meget om økonomien, men om livet som brugtvogns forhandler

Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set programmerne og det har også været med til at give mig blod på tanden, men som du selv nævner, så fortæller de ikke så meget om økonomien i det.
Plus det man ser i programmet er kun en brøk del af, hvad de laver.

Så derfor kunne det være fedt, at høre fra nogle der var selvstændig brugtvognsforhandlere.

Men tusind tak for svarene indtil videre. Alt kan bruges. :-)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Lykke:
Jeg har gode forbindelser til en del mekanikere, så jeg satser på at jeg kan få nogle fine aftaler i hus. Så de kan lave garantisagerne og så betaler jeg dem, hvad den enkelte reperation har kostet, så jeg ikke har en mekaniker ansat hos mig.

Du skal også finde et leje, hvor der er plads til evt. garanti reparation. Ellers gør du jo bare som en af dem i den nævnte udsendelse, købte en bil til xxx, ofrede yyy og ved syn ville den ikke starte. Det blev tilsæt.

Prøv at kontakte en eller flere af de store mærkeforhandlere i dit område, måske kan du lave en aftale om at de brugte biler, de får ind i bytte, kan du købe til deres indkøb + x%. Det er der flere heromkring der gør og de har en rimelig forretning. DB på +30%.

Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak og jeg har tænkt lidt på at snakke med de store forhandlere her i byen.

Men jeg tænker bare, at der måske er stor konkurrence om at købe de billige biler fra de store forhandlere.
Men jeg må jo ud og tale min sag.

Andre der har nogle erfaringer?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Lykke:
Men jeg tænker bare, at der måske er stor konkurrence om at købe de billige biler fra de store forhandlere.

Det kan jeg ikke svare på, men jeg ved, her i byen, at en meget lille forhandler henter biler hver dag/uge ved blot at sige: "Jeg vil gerne give et bud på alle ENGROS biler".

Jeg ved ikke hvor i landet du er, men opsøg dem som du kan se har mange engros biler stående. Gå til dem og smid et bud på en bil, der er interessant for dig. Start hvor du mener at indkøb passer (+ klargøring, syn, reservedele, fortjeneste, lagerdage, markedsføring) så har du en salgspris.

Du kan jo kun få et nej, eller "Det kan du gøre lidt bedre".

Igen: Det er alt sammen afhængig af økonomi/kassekredit. Find dit prisleje for indkøb, evt lav et prøvekøb og se hvor slem bilen er, gør den klar til salg, nysynet (ikke bare en "lyvsyn", som vi kalder det her, efter en "meget dygtig" brugtvognsforhandler). Har vist været i DR for flere år siden. Er lukket og slukket.

Er du seriøs, hvad jeg læser du er, så sig til dine kunder, som jeg fik ved min sidste handel: "Du skal huske, hvor du har købt bilen. Er der noget, så hører vi det fra dig og ikke din nabo!".

Måske står det lidt smidt rundt, men det var en brainstorm

Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, alt kan bruges.

Jeg må bare rundt og snakke høfligt med dem og sige at jeg gerne vil købe nogle af de biler, som de har ellers så må de ringe til mig når de får biler hjem som ikke passer ind i deres udvalg.

De skal selvfølgelig laves, så de er iorden når jeg sælger dem, for ellers kan jeg lige så godt lade vær. For jeg have det sådan at jeg kan kigge mig selv i spejlet hver dag og være glad for det jeg laver.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)