Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kort svindel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Jeg håber nogen kan hjælpe lidt på vej, jeg står sådan lidt her og her , har en kunde fra Tyskland som bestilte vare fra mig i lørdags, betalingen er blevet hævet fint på et mastercard, senere søndag får jeg igen en ordre fra den sammen kunde denne gang Flages den I min Quickpay som en mulig svindel, selv om betalingen er gennemført med 3D secure står der. denne gang er det bare et Visacard.

ved nærmere gennemsyn ser jeg til min undren at bestillingen er gjort fra en Dansk IP i Kolding , men kunden skal have leveret varen til Kiel i tyskland.

har prøvet at google og rode i tysk telefonbog men kan ikke se en person som hedder xxxxxxx  på gælden adresse i kiel.

har prøvet at ringe kunden op men han svare med meget dårligt tysk ved samtale.

Jeg har først åbnet min forretning op for kunder fra Europa fra Marts af, da jeg har har stor efterspørgelse fra tyske kunder på mine produkter.

så er sku grøn på dette område med handlen over grænsen 

Godt input søges

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

De få gange, jeg har haft 'underlige' ordrer, har jeg ringet til Nets, for at høre, om kortet er meldt stjålet, eller om  der skulle være problemer med det.

Så det er en mulighed. du kan også vente nogle dage med at sende ordren, og så tjekke igen hos Nets.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det mange penge så skal du ikke sende. Kan du ikke få ordentlig kontakt med kunden så slet ordren.

Bankens kunde har med et stjålet kreditkort, 3 måneders indsigelse over for en transaktion. Og der er kun en til at betale, hvis kortet var stjålet på købstidspunktet. Det er shoppen, altså dig. Du hænger på fragt og varens pris. Du bliver simpelthen trukket for prisen på salget før pengene kommer til dig eller du bliver krediteret senere på dine kommende ordrer til beløbet er gået i nul.

Jeg har prøvet det nogle gange. Kun en enkelt gang opdagede jeg det ikke. 5000 kr. lige ned  i en svindlers lomme. ØV.

Har du 3D secure på din shop, er du jo forsikret, og kan i princippet bare sende varerne. For så er det jo et verificeret kort og du er forsikret.

Desværre virker 3D secure kun på de store banker, så 30% af salget forsvinder når kunden får en kortfejl, men det var lige en sidebemærkning.

// Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ene ordre med visakortet er via 3D det er det andet køb ikke på masterkortet.

Tænker bare det er underligt  at en tysker der bestiller ikke kan kommunikere på tysk med mig i telefonen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange polakker, tyrkere og andre østeuropæere i Tyskland, som har et begrænset tysk ordforråd. Så det er ikke unormalt, at en tysk kunde ikke kan super godt tysk. Men det er da alarmerende...

Har du prøvet at google tlfnummer eller mailen?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)