Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer til webshop (Børnevenlig forklaring)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Fra  SuperSupport Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg skal bruge nogle varer til noget webshop som snart skal opstartes, men jeg kludre desværre rundt i hvordan og hvorledes det helt specifikt foregår med moms osv..

Jeg har forsøgt at søge mig rundt på nettet, men føler ikke jeg får de helt klare svar, som sætter det i korrekt perspektiv for mig. 

Eksempel 1:

Jeg køber varer for 1000 kr inkl moms i DK. Jeg sælger varen til 199 kr. inkl moms. (Skal der så indberettes 25% pr. varer af 199 kr. til moms, og så er resten min fortjeneste? Eller har jeg noget at indberette i forbindelse med købet af varene?

Eksempel 2: 

Jeg køber varer INDENFOR EU, men UDEN FOR DANMARK - Hvad skal indberettes her set udfra samme eksempel som ovenstående. 

Eksempel 3: 

Jeg køber varer UDEN FOR EU (Fx kina eller USA) Hvad skal indberettes set ud fra ovenstående eksempel.

Håber der sidder en derude der lige vil bruge tid på en børnevenlig forklaring :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uh du er ganske modig at kaste dig ud i noget her uden en der hjælper dig men helt kort

1 Regn altid fortjeneste uden moms af køb og uden moms af salg - moms har intet med fortjeneste at gøre
Du betaler købsmoms ved køb fra DK momsregistret og har den som momsfradrag og du lægger moms på alt dit salg, mend et har intet med fortjeneste at gøre
2 Som importmoms EU

3 Som importmoms uden for EU

Importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 
Moms for begyndere https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/moms-for-begyndere.html 
M
oms er ikke del af fortjeneste http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/fortjeneste-regnes-altid-uden-moms.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Fra  SuperSupport Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele går også lidt langsomt, da jeg er gået i stå i alt dette med moms, indberetning og køb af varer. Det irritere mig en smule at jeg har så svært ved at forstå det, men jeg prøver :-)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver lige med et eksempel.

Du køber for 1.000 kr. inkl. moms for tshirts i Danmark.
Momsen heraf er 200 kr., dem skal du skrive på din momsangivelse under købsmoms.

Nu sælger du så dine tshirts for 2.000 kr. inkl. moms.
Det vil sige 1600 kr. + 400 kr. i moms.
Dem skal du så skrive på salgsmoms på din momsangivelse.

Du har nu et regnskab der ville se sådan ud.

Varesalg: 1.600 kr.
Varekøb: -800 kr.
Resultat før skat: 800 kr.

Og din momsangivelse vil se sådanne ud:
Salgsmoms: 400
Købsmoms: -200
tilsvar: 200

Hvilket ville betyde at du skulle betale de 200 kr. 

Jeg håber at det giver mening :) 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontakt din kommune. De har flere forskellige kurser der vedrører moms og iværksætteri. Gratis info til den der tør tage springet som selvstændig eller bare vil vide lidt mere.

Jeg bor i Egedal kommune, men det er ens i hele landet. Prøv også at se her https://ivaekst.dk/ivaekst-kurser/skat

// Lars

Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Fra  SuperSupport Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

Tak for dit input, som jeg lige vurderede det var det, det der bar mig længst i forståelse (Tak til jer andre også)

Vil det sige at:

Jeg køber x antal varer til 1000 kr. (Trækker 20% fra købsbeløbet som udgør købsmoms) Fordi jeg køber noget.

De varer jeg har købt for 1000 kr, sælger jeg for fx. 129 kr. inkl. moms.... Trækker jeg så igen 20/25% fra 129 kr. (stk prisen) 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

sionkosionko:
De varer jeg har købt for 1000 kr, sælger jeg for fx. 129 kr. inkl. moms.... Trækker jeg så igen 20/25% fra 129 kr. (stk prisen) 

Ja, træk 20% fra (eller gang med 0,8) hvis du vil trække momsen ud af et beløb inkl. moms.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)