Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook-annoncering - hjælp :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop kastet mig ud i Facebook-annoncering for første gang.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal tolke de tal (eller manglen på samme).

Jeg har opsat en annonce med et segment, som jeg mener repræsenterer min købere.  Derudover har jeg valgt "Daglig unik rækkevidde" med en dagligt budget på 150,- til at starte med.

Jeg har sat budbeløbet til automatisk. Hvis jeg klikker ned på manuel, foreslår den et gennemsnitlig bud på ~42 kr. pr. 1000 visninger.

Når jeg logger ind på min Facebook-konto kan jeg se, at der er er brugt 1xx kr. i dag, men når jeg klikker videre ind på selve oversigten, hvor der er faner med "eksponeringer, brugt beløb, klik på link", så står de allesammen på 0.

Inde på min side kan jeg se, at omkring 20 besøgende er kommet via Facebook (jeg antager, at måske halvdelen kan komme fra annoncen og resten fra opslag mm)

Men: Hvorfor kan jeg ikke se rækkevidde, antal klik osv. inde på min Facebook-business side?

Og er det muligt at se sin annonce på Facebook?

Mvh

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

mynewart.dk:
dagligt budget på 150,- til at starte med.

Det er for højt - start med en 20 om dagen - når du har en vinder så kan du skalere op.

mynewart.dk:
Og er det muligt at se sin annonce på Facebook?

Det burde du kunne se i detaljer vis din Ads Manager:

https://www.facebook.com/search/top/?q=ads%20manager 

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svaret.

20 kr. om dagen? Dette lyder umiddelbart meget lavt. Vil det give nok eksponeringer til at konkludere noget? Ja, jeg spørger bare - det er den første annonce jeg kører :)

Den anden del fandt jeg ud af - kampagnen skulle blot være aktiv i ca. 24 timer :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

>>Vil det give nok eksponeringer til at konkludere noget?
ja, bestemt - inden for 4 dage ved du om du har en vinder - en ting du skal holde øje med er din relevant score på annoncen - er den på 8,9 eller 10 så skruer du blot op med 20% ca. hver anden dag til du er på f.eks. 150 i dit tilfælde.

Jeg har ikke set noget virke så godt som Facebook annoncer pt. - til alle formål. b2C eller b2b

Held og lykke

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedrørende relevant scoren - jeg kan se, at den blot er på 4. Hvad indikerer dette tal? :)

Nu sælger jeg eksempelvis malerier (billige malerier) og jeg vil gerne ud til folk på +35, der er i parforhold/gift etc, og har en interesse for bolig, hus, indretning osv. Jeg har netop valgt disse parametre. For at få en højere score, skulle jeg da vælge folk, der interesserer sig for kunst/billedkunst?

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

Lækkre malerier!

mynewart.dk:
Hvad indikerer dette tal? :)

Se det som en karakter som Facebook giver mellem 1 og 10 - jo højere karakter jo mindre ser FB din post/annonce som en annonce. Så en tier - lidt som enhjørning - belønnes med billige kliks og visninger.

https://sitecdn.adespresso.com/wp-content/uploads/2015/03/CPC-CTR-Relevance-Score.jpg 

Og så lige en ting til - der er flere post på din der har fået en del likes og endnu bedre en del shares - du har en ret god chance til at få en højrere score end 4 - når du har en 8,9 eller tier - så har du en vinder

Et tip - hvis du har et par hundrede kunder i din butik tag så deres navn, email og tlf - hvis du har det og upload det til FB som et Custom Audience - FB vil prøve at finde dine kunder på FB og hvis FB finder nok SÅ tager du og laver et lookalike audience på f.eks. 40.000 folk der ligener de kunder der allerede har købt :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)