Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af anparter i Aps

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Går og pusler med tanken om at starte en forretning op.

Men for ikke at skulle starte med at gå i banken og stifte gæld. Hvordan kan man så evt sælge anparter i et Aps.

Fx.  Opstart kræver 500.000

       Kan man så sælge 10 anparter af 40.000 kr, så man stadig selv står for den største andel?

       Hvordan gør man rent praktisk dette?

       Eller er der andre løsninger der er bedre??

Tak fra en mand med en tosses tanke Wink

      

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et ApS med en værdi hvor du kan sælge anparter for ialt 400.000 kr  - for du kan jo ikke lige sælge noget du ikke har - så start lige med at forklare den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Nej har ikke noget ApS med en værdi på fx 400.000kr

Men ideen var at man fx solgte anparter for 400.000kr i et projekt man kunne starte op.

altså have en ide, til x antal kr. Så finde nogen der vil skyde noget kapital i ideen, så man kan starte på.

Kan godt være jeg er lidt på herrens mark her 😁

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle problemet være i at 10 anparter tegnes af forskellige personer til 40.000 og at han selv tegner resten af selskabets kapital?

Det er da bare at give gas?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen, TS taler jo om alternativer til at låne, så jeg formoder, at han ikke har kapital. Hvis han så får personer til at tegne ialt 400.000, kan han jo ikke bare selve tage de 100.000 og tegne for - det vil jo enten være selskabets egne penge eller et ulovligt lån... Hvis han har lyst og kan få de andre med på det, kan han selvfølgelig lave for 1 krones A-anparter med stemmeret og 400.000 i B-anparter uden, men som John siger, det vil så nærmere være et projekt end 'blot et ApS', som investorerne investerer i. Et optimistisk projekt må man sige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen:

Hvad skulle problemet være i at 10 anparter tegnes af forskellige personer til 40.000 og at han selv tegner resten af selskabets kapital?

Det er da bare at give gas?

hvis han kan få 9 mennesker til at tegne anparter af 40.000 og han selv er glad for at komme samme 40000 ind - og så eje 10% . OG han lige har de der 40.000 kr så er der INTET i vejen.

Jeg læser bare trådstarter som at han vil have mennesker til at finansiere en ide/et produkt som en type crowdfunding som trådstarter så vil eje et ApS for.

Kan han finde 10 med 40.000 kr værd INDEN selskabet er stiftet i tillid til ideen og vil han selv lægge 400.000 kr hvis han vil eje halvdelen så er det bare at gi den gas - der tror jeg bare slet ikke situationen er - og selv hvis den er - så ligger der MEGET arbejde med at konkretisere projekt før 10 mand lægger 40.000 OG nogle givet ganske komplicerede kontrakter for ejerskabet og projektet Stick out tongue

Jeg tror der er en type crowdfunding tanke i det - men det ved trådstarter nok bedre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, kan godt læse at min tanke ikke er så lige til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)