Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop uden betalingsmodul- NETS?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

En webshop uden betalingsmodul med kreditkort, men hvor betaling foregår via bankoverførsel efter købet er indgået.
Skal en sådan webshop godkendes af NETS eller have nogen form for aftale med samme?

Jeg læste tidligere idag en udtalelse i et debatforum om at man ikke må oprette en webshop der giver køber indtryk af at de handler et sikkert sted uden at webshoppen er "akkreditteret af NETS" men at hvis der ikke er mulighed for at betale med kreditkort er en sådan sandsynligvis ikke blevet godkendt.

Google kunne ikke umiddelbart give mig et forståeligt svar på hvorvidt en webshop alligevel skal have en aftale eller godkendes af NETS uanset om der er et betalingsmodul eller ej, og tænkte at stedet her var muligt at spørge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedikte,

Du skal ikke være godkendt af NETS - det er op til dig.

NETS er en dansk indløser. Der er konkurrenter som bl.a. Clearhaus. Men vil du nemt i gang, så kan du også hive fat i PensoPay, der sørger for alt det tekniske og får dig oprettet hos hhv. Clearhaus og Quickpay.

Jeg vil ikke anbefale dig at køre bankoverførsel. Det trækker tænder ud og skaber ikke lige frem nogen form for troværdighed.

Er du ny webshopejer? Så har jeg en e-bog til dig, som jeg engang skrev for at hjælpe nystartede virksomheder. Den hedder "3 gode råd til webshopejere" - og jeg vil gerne sende den til dig på mail, hvis du sender mig en mail om forespørgsel på Kasper@sedia.dk

Ellers ønsker jeg dig alt held og lykke med shoppen. Spørg endelig hvis der er noget!

Venlig hilsen,
Kasper J. Knudsen

SEDIA.DK

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der skal jo være en rigtig god årsag til ikke at ville have en betalingsløsning.

Men det vil jeg ikke blande mig i. Du kan godt få indbetalinger i banken, men det er meget usikkert for kunden. Der er ingen regler som kan forhindre at du bruger denne løsning. Og det skal IKKE godkendes.

De fleste shops har en bankkonto til overførsler.

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg kender godt til indløsere mv., men var bare forundret over hvad jeg læste og ville gerne finde ud af om det var korrekt eller ej.

Jeg forstår dit svar som at jeg kun skal godkendes af NETS (eller en anden indløser) hvis jeg ønsker et betalingsmodul til en webshop, ellers skal jeg ikke have noget at gøre med NETS (eller en anden indløser) - er det korrekt forstået?

Tak for svar og tilbud om e-bog, jeg skipper nok en mail afsted senere.

Mvh. Benedikte

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg ved at du skal have for at kunne bruge betalingsl'sning er SSL certifikat, og det er gratis.
Du kan evt. kigge på Stripe som betalingsløsning, hvis du vil undgå høje startgebyrer (Vil mene at stripe er fint til den nyopstartede, men så snart der kommer rigtigt mange ordre, så vil omkostninger blive for store ved stripe) :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedikte, 

I dagens Danmark findes der mange muligheder for at få en betalingsløsning super nemt - samt uden større løbende omkostninger. I samme ombæring er det dokumenteret at din konvertering bliver langt højere med et nemt betalingsflow, fremfor et bøvlet bankoverførsel. 

Derfor vil jeg til hver en tid råde til dig til en betalingsløsning. Eksempelvis QuickPay / Clearhaus, som det allerede er nævnt her i tråden. SSL-certifikat er typisk automatisk tilknyttet dit betalingsgateway. Dog kan det være fordelagtigt at tilknytte dette hele det website

Smid mig gerne en mail for yderligere sparring på simon@erhvervshjemmesider.dk

Held og lykke med din nye webshop. 

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svar.

Jeg er dog ikke interesseret i mulige betalingsløsninger på nuværende tidspunkt. Alt det kender jeg godt til.
Jeg ville blot have opklaret hvorvidt jeg altså skulle have sådanne aftaler eller godkendelser hvis jeg ikke skulle have et betalingsmodul på webshoppen.

Som jeg forstår det, kan jeg for så vidt godt have en webshop hvor man kan købe varer og overføre pr. bankoverførsel efterfølgende, hvis det er hvad jeg ønsker.
Som jeg læser det, er det lovligt og kræver ingen aftale med en indløser eller godkendelse herfra, men er selvfølgelig uden samme sikkerhed og professionalitet for kunden. - den er jeg med på.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BenedikteJ:
Som jeg forstår det, kan jeg for så vidt godt have en webshop hvor man kan købe varer og overføre pr. bankoverførsel efterfølgende, hvis det er hvad jeg ønsker.

Korrekt forstået :)

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke gøre det, for du kommer til at tabe salg hvis ikke du har en betalingsløsning :-)

eCommerce management på højt plan. Få styr på dit indkøb, lager, dropship og meget mere på www.ecman.dk

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det plejer at være et kraftigt tegn på, at en webshop er fuld af fusk, hvis den ikke modtager betalingskort.

Jeg gider ikke have med Nets at gøre. Jeg modtager kort gennem Stripe, men det er korrekt, at det med mange transaktioner er billigere med Nets og lign.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)