Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af varer som privat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Har gået og leget lidt med tanken om at lave lidt lommepenge ved at købe og sælge lidt varer på diverse auktionssider.
Hvis nu det skal være efter bogen, så skal man vel betale skat af overskud, som regnes på følgende måde: overskud = salgspris - indkøbspris inkl moms (er salær en del af indkøbsprisen?) og hvis der er underskud kan man ikke trække det fra når man ikke har cvr, korrekt?
Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt - indtægter minus direkte udgifter føres der regnskab for og overskud angives i udvidet selvangivelser rubrik 111 og korrekt, at hvis du ikke har CVR får du ikke fradrag for evt underskud som udgangspunkt. Også korrekt at udgifter som indeholder moms eller andet alle bare er udgifter når du ikke er momsregistreret

Du kunne overveje et PMV som er CVR uden moms - Du kan læse meget mere om PMV uden moms og siden evt enkeltmands med moms her i e-bog eller paper back som link Personlig virksomhed - netop skrevet til nye iværksættere

I begge fald - som CPR eller PMV SKAL du momsregistreres hvis du åbenlyst kan se du vil komme over 50.000 kr i omsætning på enhver 12 mdr periode = mit råd er registrerer når du omsætter ca 4000 kr per måned 

Du må ikke importerer erhvervsmæssigt (til videresalg f.eks. ) uden at have CVR som enkeltmands som minimum, da det kræver importregistrering

Som sælger erhvervsmæssigt (og dermed ikke bare dit private indbo som din seng eller dit køleskab) skal du overholder forbrugerlovgivning med returret osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.
Så fragt (eller transport ud og hjem for at hente varer), pc, kontorartikler, telefon (og udgifter hertil) mm er også en udgift som jeg selv skal dække, korrekt?
Har ingen intentioner om at komme over 10.000 pr år så cvr (pmv) er ikke aktuelt. Kommer heller ikke til at købe fra udlandet.
Det næste, hvis jeg sælger en vare, skal jeg være opmærksom på forbrugerlovgivningen mhp garanti og returret mm?

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med salg er en dags dato vel nok, når den indeholder beskrivelse af solgt vare, og beløb. Gemmer min del til regnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de udgifter du kan dokumentere. Med under 10.000 kr i omsætning per år kan du jo ikke have så vildt mange omkostninger til kontorartikler og telefon skal du jo så kunne dokumentere hører alene til det at få indtægten for samtaledelen mens du ikke kan trække købet af telefonen fra - og computer kan du ikke i det regnestykke bare trække fra - da du vel bruger den privat også (det vil skat naturligt forvente) så det vil højst være en meget lille andel af dennes afskrivning 

Ja du skal overhold forbrugerlovgivning, reklamationsret, retur osv når du driver virksomhed uanset du har CVR eller ikke

Ja dags dato med navn og adresse  - tingen beskrevet og pris + dato vil kunne dække men ellers kan du jo se hvad faktura krav generelt er - også til forsimplede fakturaer http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html 

Du skal føre helt normalt regnskab og bruge udvidet selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg kan trække ugift til fragt (transport for at hente produkter / leje af bil eller trailer)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja når det alene er en udgift som du har for at få indtægten kan du trække den fra - dog ikke underskud - men igen, hvor meget bil og trailer kan du leje hvis du vil have overskud, og forventer en omsætning under 10.000 kr og også skal købe varen?

Nå det er jo ikke min sag, du kan trække fra ned til 0 så længe udgiften alene er for at få indtægten og ikke noget du også bruger privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)