Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må råvarer brugt i markedsføring trækkes fra i skat?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg skal i forbindelse med mit produkt, lave billeder af smoothies og juices, som jeg skal udvikler og tager billeder af for at give min målgruppe noget pluscontet på de Sociale Medier. Mit spørgsmål er så om jeg må trække de råvarer som jeg bruger i forbindelse med min markedsføring fra? Jeg indtager det selvfølgelig selv efterfølgende, men det gør vel ikke noget? 

Mvh,

Katja 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu tror jeg altså ikke skattespørgsmålene bliver mindre...

Du vil simpelthen have fradrag for indkøb til 0,5liter smootie indhold???

Jeg ved ikke med sikkerhed hvad svaret er, men jeg tror ikke skat regner med tal på under 100kr.

Men skal det gå rigtigt for sig kan du vel godt få fradrag for f.eks. 100 glas smootie på et år a f.eks. 20kr. - men du drikker det jo selv så det mener jeg du skal beskattes af. Dermed går det lige op, og så spilder du skats tid ved at opgive det.

Hvorfor prøve at gøre det til en kamp om rettigheder, træk det dog fra hvis det giver mening for DIG, hvis ikke skat er enige afviser de det jo bare, hvorfor skal vi andre give vores mening. Det ændrer jo ikke din situation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger om to ting. Ja til fradrag for brug af råvarer til markedsføring - nej til fradrag for selv at indtage dine varer.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Til den tåbe der gav mig 1 stjerne!!!!!!!!!!!

Hvor mange smootie videoer tror du der bliver produceret årligt af hende, hvis det er 5 videoer på et år, så beder du hende skaffe dokumentation for at have købt 5 bananer og 5 appelsiner og et kilo blandet frugt. Sikkert fordelt over 5 regninger. Det kan være 40kr. i fradrag.

Hvis ikke det er latterligt at ulejlige skat med så ved godt hvorfor de ikke har tid til de reelle opgaver!

Det er komplet ude i skoven at vi skal tage stilling til om hun må drikke den bagefter.

Hendes måske 2000 views på youtube til i alt 20kr skal jo ikke gå fuldstændig op i "skat og briller" Så hellere lade skat bruge 30 minutter på gennemgå og arkivere hendes regninger.

Så giv mig bare en stjerne igen din tåbe...

Fra København
Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke kun 0,5 liter smoothies, for så havde jeg slet ikke skænket det en tanke. Mit produkt er genanvendelige glassugerør og får at give både mit website (blog) og SoMe noget aktivitet samt give mine forbrugere pluscontent, så vil jeg løbende poste opskrifter af forskellige slags juices og smoothies. Det kan godt løbe op i omkring 300- 500 kr om ugen - og det er i sidste ende mange penge. Og selvfølgelig indtager jeg det selv da jeg er meget imod madspild. Alt andet vil være for dumt. Men råvarerne bliver jo købt til konceptet og markedsføring. 

Men du har ret - det giver mening for mig også må jeg jo se hvad skat siger :)

Fra København
Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John Hannover - hmm. Jeg kunne bare ikke forestille mig at kogebogsforfattere,  selvstændige madbloggere osv smider deres kreationer ud efter de har taget billeder af det ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Katja :

John Hannover - hmm. Jeg kunne bare ikke forestille mig at kogebogsforfattere,  selvstændige madbloggere osv smider deres kreationer ud efter de har taget billeder af det ? 

aner det ikke - det afgørende er at de så kan vise at deres indtægt er så stor at forbruget kan forsvares - men som hovedregel, bruger man det selv så er der ikke fradrag

Ellers vil jeg anmelde vin

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke endegyldigt svar på dit spørgsmål. Men fx er jeg nødt til at drikke en af mine øl for at kunne skrive om den på webshoppen, fordi jeg som princip ikke bare copy-paster bryggeriets beskrivelse. Den øl er "spild" i mit varelager. Det mener jeg sagtens, jeg kan forsvare over for Skat. Hvis ikke, må Skat brokke sig.

Mr. A: Hvorfor går du op i, hvad nogen har givet af stjerner på dit svar?

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det væsentlige her må være formålet med anvendelsen af varen.

I det beskrevne tilfælde er formålet markedsføring, hvilket jo også giver udslag i content. Derfor ville jeg ikke tøve med at trække udgiften fra.

At du efterfølgende spiser/drikker varen, forærer den til en kunde/fremmed eller skyller den ud etc ændrer ikke på dette.

Ovenstående selvfølgelig forudsat at det alene er med det markedsmæssige formål at varen i første omgang anvendes, og at denne anvendelse står i rimeligt mål med aktiviteterne ellers.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan du trække det fra, når du køber det til markedsføring. Længere er den ikke.

Så gør endelig det med ro i sindet.

God weekend!

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)