Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Information på bilag til bogføring af udgift til privat person i sverige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt en svensk privatperson som freelancer igennem den seneste måned, og hendes tilgodehavende lyder på 4.000SEK. Hvad skal jeg dokumentere på det bilag jeg bogfører i mit IVS? Den nemme del er at overføre de 4.000SEK. 

Hendes navn?

Hendes private adresse?

Hendes CPR nummer?

Hendes telefonnummer?

etc?

Og, skal jeg opgive noget specifikt til de danske/svenske skattemyndigheder? Alle gode råd for at mindske kravet til rapportering tages i øvrigt i mod med kyshånd.

God aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke give svenske myndigheder indberetning men du skal indberette til skat.dk (og være arbejdsgiverreg for at kunne) 
Det er som honorar - bidragspligtig B indkomst og så vælger du person uden CPR og nu skal du så skrive navn, adresse og fødselsdato/år og beløb

Dermed har du sikret dig korrekt indberetning og fradrag for udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Dejligt og helt konkret svar. Bare for at være sikker, så skal man i danmark være arbejdsgiver registreret for at benytte en freelancer (både hvis det er i DK eller uden for DK?) Og derfor 0-indberette hver måned for at undgå bod? 

/Ejendomsinvestoren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du kan vælge sporadisk registrering - som netop er til enkelt tilfælde så du ikke skal 0 angive. Den mulighed ligger i registreringen. Jeg har så hørt en sige, at den ikke fungerer men skat siger den gør. 

Du kan ikke få adgang til alt det under e-indkomst uden adgang til punktet ansatte under skat, og der komme du mig bekendt ikke ind, uden at være arbejdsgiver registreret først. 
Du kan se gangen ind her - du skal så bare vælge person uden CPR når du kommer dertil i slutningen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)