Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Investor, men er det virkelig så let??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fulgt lidt med i forskellige indlæg, især om investorer, da jeg selv kunne bruge en, men er det virkelig så let, at man bare skriver et indlæg og så er der 2-3 stk. der melder sig på banen?

Nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette?
Jeg er lidt forsigtig, da jeg har IDEEN, der kan udvikle sig til et franchise på sigt og er meget langt i processen. 😊

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du hørt Morten Resens podcast? I de seneste podcasts leder han efter investorer... Det kunne måske være interessant for dig at høre.
Jeg kan dog anbefale dig alle "afsnittene"! De er super gode, og han står ofte i situationer, som man selv har været i som nyopstartet iværksætter.
Se mere her Www.mortenresen.dk

Tilmeldt 21. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Mikkel, dem vil jeg helt sikkert lytte til. 😊

Mit spørgsmål gik mere på om man kan regne med, dem der viser interesse på indlæg på Amino (som mulige investorer) er reelle eller om de bare er tidsrøvere?
Og selvfølgelig at høre om andres erfaringer med dette.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror, at der er både seriøst såvel som tidsrøvere herinde.

Jeg har ikke selv erfaring med at finde en investor, men jeg ser flere indlæg herinde, hvor der står noget ala "jeg har en Mega god ide, men mangler investor. Skriv hvis du vil investere".

Man er nødt til at lave et seriøst indlæg for at få seriøs respons fra investorer. Seriøse investorer tror jeg ikke reagerer på "skriv til mig indlæg". Det gider de ikke bruge deres tid på, når de ikke engang ved noget om projektet.

Du kan pålægges podcasten høre, hvordan Morten forsøger at finde penge til sit projekt. Det er ikke helt nemt...

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at det er nemt at finde en investorer til sine forretninger. Jeg er selv igang med at se om jeg ikke selv kan finde nogle til min ide, men det tager tid Og husk at du ikke bare kan bruge ti minutter på en rigtig investorer. Det kræver ikke bare et par små ord men det kommer jo også an på hvor meget man søger. Jeg har set nogle videoer omkring investorer og en af dem siger det skal være så sandt som muligt i forhold til det, fordi er det under og du søger mere. Så kan det være at de forlanger flere procent dele

Men hvis det er for meget så tager de det ikke seriøst tror jeg, måske er der også nogle der godt kunne kigge nærmer på dine tekster hvis det er flere sider, du har skrevet og hvis det er godt uden at afslører ideen kan man aldrig være sikker på om der måske godt kunne være nogle der ville være interesseret i dette. Men jeg tror ikke at det er helt nemt 

Tilmeldt 21. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input 😊

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt men husk at hvis det er de store personer. Du skal have fat i skal du måske overveje hvad for nogle detaljer du skriver, og hvad for nogle erfaringer du har og hvad kan du osv. En af de vigtige ting er at du skal være ærlig fra start til slut. Angående dine kapital du søger fordi ellers så kan du komme af med flere procenter. Men jeg tror også at det er vigtigt at skrive om du selv er aktiv eller ej, hvis du er aktiv hvad er din arbejds erfaring inden for virksomheden så.

Fordi det hjælper ikke at pønse på den fordi det vil ikke nytte noget i sidste ende, du skal godt nok være seriøs omkring det hvis du virkelig ønske en investorer. De er ikke lette at skaffe men det kommer jo også an på hvor mange penge du søger alt i alt. 

Jeg har hørt fra en af de store at det er bedre at gå af med flere procenter end at have mere til sig selv, fordi du skal altid huske at skrive hvad du kan. Og hvad du ikke kan, men det er også vigtigt at du ved hvad for nogle investorer du søger i hvilken fag område. Det er også vigtigt at du skriver dine svagheder ned, og det er nok en af de vigtigste af dem alle vil jeg i hverfald selv sige. Fordi hvis det er et sort beløb du søger så skal din forretnings plan også være i orden, altså hvis du søger i million klassen jeg siger det kun for din egen skyld så du ikke står, med en regning på flere millioner af kroner i sidste ende som du ikke kan betale tilbage.

Tilmeldt 21. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Muhammad.

Mit drømmescenarie er klart at få flere små investorere, da det passer godt til mit koncept. Det skal helst være nogen der kan relatere til det og ikke "kun" tænke på pengene, selvom det selvfølgelig er en vigtig del alligevel.

Jeg er slet ikke oppe i millionklassen med det her (Endnu), men overvejer at udbyde 25 anparter, til 10.000,- kr. og har også overvejet crowdfunding, da konceptet også tiltaler mange af dem der vil funde.
Crowdfunding kan dog være en langsommelig affære og jeg vil igang NU :D

Jeg har forretningsplan, opstarts- og driftsbudget helt klart, men det kan godt være jeg skal fokusere lidt mere på de svage sider, som du skriver. Det er aldrig nemt at få det beskrevet ordentligt, for når man sidder med IDÉEN, kan man jo ikke se det kan gå galt. ;)

Jeg mener nu at min forretningsplan er i orden, men det kan være jeg skal have nogen, med "investor briller" på til at se den igennem.

Igen 1000 tak for input, det hjælper rigtig meget.

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er altid på udkig efter gode ideer at investere i..

Kan du evt skrive en PB. Uden at afsløre din ide helt, og så skrive lidt om hvad du søger. Mm.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)