Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af donation fra vækstpulje

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bogfører men donation fra vækstpulje, som er øremærket til nogle bestemte udgifter i virksomheden i forbindelse med produkt udvikling & markedsføring?

Jeg vil nemlig ikke have at det bliver regnskabsmessigt betragtet som indtægt i min privat ejede virksomhed, som man skulle betale skat af, når man har fået pengene for at få realiseret et projekt. I den forbindelse er jeg også i tvivl hvorvidt man skal have brugt pengene i løbet af dette regnskabsår eller man kan overføre dem til næste år uden at de skal beskattes som indtægt. Hvilke konti kan man bruge til dette formål? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke klar over hvad vækspulje dækker over, jeg forestiller mig en momsfri uddeling til dig og dermed indtægt på konto uden moms - men udgangspunktet vil være at indtægten er skattepligtig, mens udgifterne jo går fra indtægten

Så er der om du kan overføre til næste år og her vil det nok afhænge meget af om du kan påvise at pengene er øremærket til noget du helt enkelt ikke kan udføre før end næste år - det tør jeg ikke svare på ud fra dette

Evt var det måske penge værd lige at sidde 30 min med en revisor og gennemgå det - hvis ikke andre svarer klarere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)