Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med annoncering på Jubii ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er jeres erfaring med Jubii's søgeordspakker ? Jeg overvejer at købe en af deres pakker, men de er jo ikke billige, så vil lige høre, om I andre har god erfaring med annoncering dér versus Googles adwords ? Får man en bedre eksponering generelt, også på Google, ved at annoncere på Jubii ? Google er eneste sted jeg annoncerer pt. Tak for  ethvert godt råd,

Mvh Pernille

 

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Pernille,

 Min mand annoncerede der for et års tid siden (bannerreklame for tøj), og det var desværre penge lige ud af vinduet. Især i forhold til Google Adwords, som giver væsentlig flere kliks og salg pr. krone brugt på annoncering. Det er selvfølgelig ikke sikkert at andre har lige så ærgelige erfaringer, men det var ihvertfald vores.

Vi har efterfølgende et par gange forsøgt bannerannoncering forskellige steder, både for hans og min virksomhed, desværre også med meget dårlige resultater. Vores erfaringer er, at bannere giver mindre og mindre i forhold til fx. et par år siden. 

mvh Marianne 

Grøn hverdag, kostvejleder

Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Jubiis søgeordspakker fungerer således at man rangeres efter den pakke man vælger/hvor mange du betaler.

Placering og hvor højt man ligge i søgeresultater er altafgørende for hvor meget du får ud at ligge på en søgefunktion, hvad enten det er Google, Jubii, MSN/Live, osv. 

Man risikerer derfor meget let at købe katten i sækken eftersom en konkurrent senere kan komme og købe en større løsning og derved placeres over dig. Sker dette nok gange er din investering i en sådan søgeordspakke altså værdiløs, og husk på at du altså binder dig til et helt år hvor det her kan ske.

Dertil kommer så at Jubii samtidig sælger hvad de kalder 'Sponsorlinks' - optagelser som bliver placeret over de søgeresultater der har købt årsaftaler på en søgeordspakke. Der kan ligge op til 5 af disse på hvert søgeord! 

På disse sponsorlinks betaler man pr. visning, men Jubiis priser hører til i fortiden - de kræver stort set det samme pr. visning som man betaler pr. klik andre steder.

Den gode nyhed er at Jubii har et samarbejde med Yahoo Search Marketing - som betyder at hvis de ikke har solgt alle 5 sponsorlinks selv, så viser de links fra Yahoo Search Marketing.

Du kan derfor oprette en konto hos YSM og blive vist på Jubii via Pay Per Click princip, nøjagtig som du kender det fra Google Adwords. Ikke alene får du den mest fordelagtige placering i Jubii's søgeresultater, og da du kun skal betale for de kliks du får, ender du med en bedre løsning til, ja det bliver vel til noget der svarer til 10% af prisen end hvis du købte direkte hos Jubii.

Husk dog at fidusen kun virker hvis Jubii ikke har solgt sponsorlinksene selv, men hvis det er tilfældet kan det oftest ikke betale sig at annoncere direte hos Jubii, og dine penge er derfor brugt bedre andre steder.

Der er INGEN SEO værdi i at annoncere hos Jubii - du får altså ikke en større synlighed og bedre placering på f.eks. Google af at annoncere på Jubii.

Håber du kan bruge det til noget... 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk iøvrigt at priserne er 100 % krejlerpriser. Går den så går den, og så får man lov at betale fuld skrue (hvilket i mine øjne er alt for dyrt).

Men pres prisen meget, for det er næppe prisen værd ellers.
Vi bruger Jubii som supplement, og jeg synes egentlig at det vi har fået forhandlet os frem til, er ganske fornuftigt.

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

STOP-STOP Tongue Tied

det skal i slet ikke rode jer ud i... Surprise

 

Yahoo Search Marketing er vejen frem hvis man gerne vil på jubii....

Det er på samme måde som google med undtagelse af opstartsgebyr og månedlig trafikafgift (dog ikke hvis jeg skulle køre det..) -skulle man vælge at køre det selv, vil det stadig blive billigere at køre ysm frem for jubii alene. jubii har ikke trafikken til at kunne betale sig selv ind igen..

Du kommer på Yahoo.dk, jubii.dk live.dk/msn.dk samt nogle andre mindre sider. Jubii alene kan ikke betale sig.

Jeg har rigtig mange kunder som ikke længere gider betale mange tusind kr. om året for jubii alene. ved YSM betaler du kun cpc (ved et bureau altså, ellers er der en trafikafgift og en opstart som tidligere nævnt)

Man skal regne med ca.20 % af sin trafik fra google.... og det er nemmere og oftere billigere at få topplaceringer. dog er der et mindstebud (ligesom google efterhånden også har...)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jubii kan SLET ikke konkurrere med Google. (Det er der forøvrigt heller ikke andre der kan)

Jeg har diskuteret priserne med deres sælger, som når vi gik tallene igennem, måtte erkende, at Jubii var 5 til 10 gange dyrere pr. klik. end Google.

Når vi dertil lægger, at Jubii i dag er en spillemaskine for unge mennesker og ikke en søgemaskine, så vurderer jeg også værdien af de enkelte klik som lavere end fra Google hvis brugerne ikke lige er i din målgruppe.

Venlig hilsen, Christian 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi havde for ca. 2 år siden et års abbonement hos jubii... Helt og aldeles spild af penge. Vores målgruppe blev ihvertfald ikke fanget.. Iøvrigt som en tidligere nævnte, lå vi på et par søgeord i de første par uger nr. 1. Men hurtigt røg vi ned af, så det var jo nok fordi "nogen" købte en større pakke end os...

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I har ret I at jubii ikke kan hamle op med google på priserne når det kun er jubii... her betaler du jo også for en pakke og ikke for trafikken.. men YSM er meget mere end jubii, og jeg kan da se på mine kunders trafik at de ligger på ysm også. og i gennemsnit får de 20% flere klik og ordrer. YSM skal ses som et supplement til google. For eksempelvist kunder der bruger maksimalt på google og gerne vil have noget mere trafik. Eller for kunder der kan lide at de får deres topplaceringer billigere.

I YSM betaler du kun pr klik og ikke for et års abbonement. her er det lige som google hvor du kan standse kampagnerne når du vil.

 

 

Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Google klart det mest effektive, kommer nok ikke væk fra at deres koncentrede bargaining power er meget stor og bliver endnu større.

Ellers kan du forsøge med www.exactseek.com , her er det ikke et biddinsystem, men du "køber" et søgeord af gangen som du altid ligger i top 10 med på hele deres netværk

Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)