Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til personale, modregning i arbejdstimer..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. May 17
Indlæg ialt: 2
Fra  High End IVS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino eksperter.

Jeg er blevet i tvivl om, hvordan jeg skal "skære kagen" omkring afregning af salg til mit personale.
Sagen er den, at vores sikkerhedsmedarbejdere, har fået mulighed for at anskaffe sig personlig beskyttelse, til en rigtig god pris.
Planen var at sende dem en faktura. Der er derfor oprettet en faktura til "Privat kunde", til hver af vores medarbejdere som har bestilt beskyttelse, hvor de så er skrevet på som kontakt person. Jeg skal måske lige tilføje at vores folk IKKE er fastansatte, men ansat på freelance basis.

Flere af medarbejderne har været på opgaver for os i siden vi lavede bestillingen, og da vores personlige beskyttelse ikke er ankommet endnu, vil folkene selvfølgelig gerne modregne lønnen for opgaverne, på den kommende faktura.
Det har jeg intet problem med, men mit spørgsmål er nu.

Skal de have deres løn + moms? Eller skal jeg modregne moms i timelønnen?

Beskyttelsesudrustningen koster 3500+moms = 4375,- Kr Hvilket ville være det beløb vores folk skulle have op ad lommen for at betale fakturaen.
Men hvad nu?

(Timelønnen herunder er IKKE et udtryk for den faktiske timeløn, men sat ind blot for at simplificere mit spørgsmål)
Et tænkt eksempel: Medarbejderen arbejder 5 timer til 100 kr/timen = 500 kr.
Hvis jeg modregner det på en faktura, som det står her, vil det betyde at medarbejderen får 100,- kr/timen + 25% moms = 125,- Kr/timen.
Han afregner derfor 625,- Kr. på beløbet til betaling.
Jeg kunne i stedet afregne 5 timer af 80,- Kr/timen, så han rammer hans rigtige timeløn inkl. moms på 100,- Kr/timen. Og han vil derfor kun afregne med det beløb han ville ha haft til udbetaling.

Men hvilken er den rigtige måde at gøre det på?

Jeg håber at der er nogen herinde som er lidt skarpere på dette emne end jeg er.

- Peter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder ret rodet? Er det ansatte - vel næppe - men hvad er det så - Honorarlønnede formentlig?

Hvis det er private CPR så sker det ved, at de fakturerer dig uden moms som CPR personer og du indberetter honorar til skat lovpligtig som bidragspligtig B-indkomst

Hvis de er firmaer med CVR og momsregistrering så får du en faktura fra dem med moms

Udstyr skal de så købe og modregning skal så ske til mindst udstyrets indkøbspris for dig + moms og det beløb skal så modregnes i deres løn EFTER der er betalt skat af den - altså i nettolønnen efter skat

Jeg kan ikke se det der beskyttelsesudstyr som noget der på nogen måde kan være med i bruttolønsordning men ved jo ikke hvad det er

Du må absolut ikke lade dem betale udstyret ved at lade dem arbejde gratis - Man skal jo betale skat af sin løn/honorar uanset det betales i halve grise, udstyr eller kolde kontanter - så det skal altid betales med penge efter skat.

Ekstra: Hvis det du behandler som freelancere, enten CPR eller firmaer i virkeligheden er lønmodtager arbejde, så uanset det er flere korte ansættelser, så skal det behandles som a-skattetræk. Skulle skat mene det (og det er ud fra det faktiske og ikke ud fra aftaler) så vil du kunne hænge på deres evt manglende skat og en bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. May 17
Indlæg ialt: 2
Fra  High End IVS Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar.

Vores ansatte er ansat som freelance vagter. Det betyder at de har et fast arbejde andetsteds, og arbejder så for os i den udstrækning som de har tid til. De er ansat på kontrakt og alle løn udbetalinger foregår helt efter bogen, med A-Skat og AM-Bidrag minus fradrag.

Nu har jeg læst lidt på dit link til "Bruttolønsordning". Og umiddelbart kommer jeg frem til at vi godt må vælge den løsning, da det som vores folk skal erhverve sig gennem firmaet er skud og stiksikre veste, til anvendelse på vores opgaver. Altså, det er noget som har en meget branche bestemt erhvervsmæssig betydning.

- Peter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)