Hej Jeg skal hjælpe en med at få styr på den daglige bogføring fra 2016 / 2027 i Dinero, inden jeg uddyber min udfordring, så har jeg et ønske til jer som gerne vil kommentere mit indlæg, at I kommer med negative kommentar om hvor rodet det er, det er jeg klar over. Således her ser tingene ud i DINERO Jeg sad med regnskabet i lørdags og umiddelbart så er der nu 10 beholdninger at reg. på, - jeg håber at jeg kan forklare tingene uden at I læsere bliver forvirret Der benyttes 2 forskellige banker Jeg har oprettet konti 7 - som jeg nu ved der skal væk igen - grunden til at jeg oprettede den var fordi vedkommende havde fået en til at rette regnskabet til for 2015 og i 2015 står konti 5 til at være privat budget hvilket det ikke var eller er, men det er den private lønkonto, så jeg rettede teksten til privatlønkonto og så tænkte jeg mig ikke om og oprettede så konti 7 for at få styr på hvad der var hvad - og kan i dag nu se at bogføringen bare ske på mellemregningen og at konti 7 ikke er nødvendig at brug og umiddelbart så tænker jeg at det samme kan jeg gøre konti 5 - at den ikke skal benyttes men at man også her bogfører alle betalinger her via mellemregningen. Dog er der det hævekort der er tilknyttet konti 5, at herfra hæves der penge til et net-handels kort der indsættes penge på og så trækkes pengene herfra når der handles på en bestemt dansk hjemmeside. konti 9 oprettede jeg fordi at her indsættes et beløb fra konti 5, og når der så handles på nettet i DK - trækkes de konti 9 og Jeg håber jeg har beskrevet tingene forståeligt og at der en som vil rådgive mig pr. PB, eller telefon da det vil blive for omfattende med mange indput lige omkring dette indlæg her, og jeg tænker jeg vil få nogle spørgsmål jeg ikke kan skrive her, for at rådgiveren kan forstå hvad jeg søger svar på, eller jeg selv har spørgsmål der kræver mere direkte beskrivelse for at jeg kan få den rådgivning jeg behøver. Men vi kan godt prøve at igangsætte rådgivningen herinde og se om jeg om situationen opstår så andre kan få brug for oplysningerne, ellers så må vi skriv sammen i PB her på amino eller evt skal ringe sammen hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg ser frem til at få styr på alle disse beholdninger |
Jeg kan ikke overskue det lange indlæg helt men:
De der mange beholdninger, dækker de over faktiske konti eller er det en sjov måde at ville holde styr på et budget mon?
Jeg ville have EN bank beholdning og EN kasse. Alt som er privat - løn som jo er en privat hævning bare (går ud fra det er en personlig virksomhed og ikke et ApS du tidl. har skrevet om ville jeg køre over mellemregning mod den ene bank konto som findes helt som alt firma ville køre over den.
ER der stort behov for at holde penge fysiske i forhold til f.eks. at have til moms eller private hævninger, så måske 2 bankkonti man kan flytte mellem, men absolut kun to bank og så kontant kasse som kun er til kontanter
At slå den sammen til en eller to er jo let.
OM det så rigtigt er noget for dig at påtage dig det her, er jeg usikker på, for der kunne være rigtigt mange andre "sjove" valg i det regnskab, og det er jo et vist ansvar, at tage andres regnskab. Du kunne jo evt få en proff - online bogholder eller f.eks. www.regnskabsskolen.dk til dag 1 at rette alt korrekt til, for så kan du sikkert hjælpe fremover med mindre risiko for ikke at få alt optimalt
vh John Hannover