Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til told og gebyrer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Hvis jeg bestiller 50 fidget spinners hjemfra kina billigt kommer der så told og gebyrer??
Der er jo ikke told på ting under 80 kr og det koster fidget spinnerne jo heller ikke hver for sig, men nå det købes samlet koster det 800 kr og der plejer der jo at komme told på.
Kommer der told når man køber mange samlet og de koster under 80 men koster over 80 samlet??
Håber jeg får nogle gode svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Told og gebyr tilkommer på den samlede pris inkl fragt. Hertil moms - som ikke er en omkostning hvis du er momsregistreret - men stadigt en bogføring og angivelse

Du skal være importregistreret for at importere erhvervsmæssigt uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig på

http://vita.skat.dk/vita.htm

eller

http://tarif.skat.dk/tariff/uc/qry/sbn/search.jsf?conversationId=363986

og find din HS kode for dine produkter, der er måske en handels tariff på dine vare, og i så fald kan jeg forstille mig, den ligger på 2.70%, men ved det ikke med dit produkt. Som importør er du selv ansvarlig for at den korrekte HS koden er noteret. Leverandør gør det sikkert for dig, men bedst at du kontroller at koden er den rigtige.

Og som John siger, hvis du er moms registreret, så kan du trække momsen fra.

Det kræver vist at du omsætter for 50.000kr eller mere, i løbet af en 12 måneders periode. Ikke per produkt, men generelt i firmaet (rettelser eller tilføjelser modtages gerne omkring dette)

Hvis du ikke er importregistret endnu, så kan du nemt blive det, ved at logge dig ind på din firma side på virk.dk. Det er bare et kryds i en boks, husk også at blive eksport registret, hvis du bliver udsat for, at du må sende et par produkter retur.

Mvh Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Og som John siger, hvis du er moms registreret, så kan du trække momsen fra.

Det kræver vist at du omsætter for 50.000kr eller mere, i løbet af en 12 måneders periode. Ikke per produkt, men generelt i firmaet (rettelser eller tilføjelser modtages gerne omkring dette)

forudsat man driver momspligtig virksomhed må man gerne momsregistrere sig frivilligt så tidligt man vil. De 50 t er punktet hvor man skal registrere sig så snart man kan forvente en sådan oms på 12 mdr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
De 50 t er punktet hvor man skal registrere sig så snart man kan forvente en sådan oms på 12 mdr

Så hvis man registrer sig for tidligt, og ikke når kvoten, så skal man betale momsen til skat med tilbagevirkende kraft?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Cookie - John Hannover:
De 50 t er punktet hvor man skal registrere sig så snart man kan forvente en sådan oms på 12 mdr

Så hvis man registrer sig for tidligt, og ikke når kvoten, så skal man betale momsen til skat med tilbagevirkende kraft?

nej - hvis man registrerer sig - så skal man lægge moms på sit salg og har moms af sit køb og skal momsangive lige fra krone 1 bare.

Hvis man ikke registrerer sig så skal man ikke lægge moms på sit salg men har heller ikke momsfradrag for køb i DK eller ved import

Enkelt beskrevet kan det være en fordel ikke være med moms hvis man alene sælger til private - mens det generelt er fordel at være med moms når man sælger til andre momsregistrerede, som jo bare trækker momsen fra. Det kan også være meget godt at være med moms fra start i alle fald, da man så slipper for pludseligt at skulle ændre priser til med moms

Tilbagevirkende kan det kun være hvis man ikke registrerer og kommer klart over de 50 t her vil man få moms på selv om man ikke har opkrævet moms og risiko for bod på samme beløb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis man ikke registrerer sig så skal man ikke lægge moms på sit salg men har heller ikke momsfradrag for køb i DK eller ved import

Så eksempelvis:

Hvis man er moms registreret, og importere, og gerne vil have 30% profit før skat.

Så kan man bare ligge 30% til sin købspris (pris med udgifterne), og så trække de 25% fra i Skat, og man har stadig en fortjeneste på 30% før skat?

I modsætning til at ligge 30% i salgs prisen, og så ligge 25% moms oven på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Cookie - John Hannover:
Hvis man ikke registrerer sig så skal man ikke lægge moms på sit salg men har heller ikke momsfradrag for køb i DK eller ved import

Så eksempelvis:

Hvis man er moms registreret, og importere, og gerne vil have 30% profit før skat.

Så kan man bare ligge 30% til sin købspris (pris med udgifterne), og så trække de 25% fra i Skat, og man har stadig en fortjeneste på 30% før skat?

I modsætning til at ligge 30% i salgs prisen, og så ligge 25% moms oven på?

Den forstod jeg måske ikke helt men: Hvis du er momsregistreret eller ej - så er din fortjeneste altid salgspris uden moms minus købspris uden moms. 
For en momsregistreret er købspris f.eks. 100 kr - for en ikke momsregistreret er den samme købspris 125 kr.

Når varen så sælges videre så lægger den momsregistrerede sin fortjeneste på de her 100 kr i det fald - og så 25% moms på som ikke har med fortjeneste at gøre - 

Den ikke momsregistrerede lægger sin fortjeneste på købet til 125 kr men lægger så ikke yderligere moms på
Prøv at læse helt basalt starter stuff om moms (og skat) https://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mente var; at hvis man kan trække de 25% moms fra hos Skat. Og gerne ville tjene et x antal beløb på varen. (f.eks 30% oven i udgifterne) Så i stedet for at sætte prisen på 155% inkl. moms (100% køb, 30% fortjeneste, 25% moms) Så Kan man sætte den til 130% inkl moms (100% køb omkostninger, 5% fortjeneste, 25 %moms), og få de penge for momsen retur i form af fradrag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej- du må ikke rode moms ind i fortjeneste på den måde der. Du må læse det link jeg gav - du må slet ikke tænke hverken købs eller salgsmoms med i tanke om fortjeneste som momsregistreret

Du får heller ikke nogen 25% tilbage sådan som du beskriver det. Dit køb vil ikke belaste dig med moms hvis du er momsregistreret - det vil altid koste det varen koster uden moms - og dit salg vil du altid skulle aflevere 25% til moms på (20% af salgsprisen) - din fortjeneste er altid bare at regne - salg uden moms minus køb uden moms 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)