Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnskab for momsfritagede virksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har startet en virksomhed, der sælger momsfrie ydelser. Dette betyder at jeg ikke kan trække købsmoms fra i regnskabet. Er der nogen der ved, hvordan dette bogføres? Jeg bruger regnskabsprogrammet Billy. 

Skal jeg bogføre det fulde beløb inklusiv moms og bare skrive "momsfritaget" så hele beløbet kommer på samme konto?

Eller skal jeg bogføre beløbet eksklusiv moms og påføre 25% moms som man plejer?

Håber der er en der kan hjælpe.

Hilsen Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal enten lave ny konti UDEN moms - både i indtægter og udgifter, så du kan fordele disse korrekt og skabe overblik for dig selv - eller fjerne moms fra alle konti - eller undertrykke ved hver postering

Al moms du har ved køb er bare i stedet en udgift og du skal ingen som helst moms bogføre, hverken i køb eller salg - bare hele beløbet som udgift eller indtægt og altid på konto UDEN moms

Helt hvordan du enten skaber nye konti uden moms så du har alle de konti du kan behøve for at fordele indtægter og udgifter overskueligt, eller fjerner moms fra eksisterende konti, det kan Billy garanteret anvise

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusBHA:

Hej,

Jeg har startet en virksomhed, der sælger momsfrie ydelser. Dette betyder at jeg ikke kan trække købsmoms fra i regnskabet. Er der nogen der ved, hvordan dette bogføres? Jeg bruger regnskabsprogrammet Billy. 

Skal jeg bogføre det fulde beløb inklusiv moms og bare skrive "momsfritaget" så hele beløbet kommer på samme konto?

Eller skal jeg bogføre beløbet eksklusiv moms og påføre 25% moms som man plejer?

Håber der er en der kan hjælpe.

Hilsen Rasmus

Korrekt. Når du ikke har momsfradrag, skal du blot bogføre momsen som en del af udgiften. Du skal derfor undertrykke evt. momskoder, men for dit fremtidige virke vil det nok være smartest, hvis du kan opsætte systemet så der ikke er momskoder overhovedet. Alternativt skal du sidde og vælge momsfri hver evig eneste gang...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 19. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tusinde tak for hjælpen. Det hjalp virkelig at få på plads. Rigtig god dag til jer begge.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)