Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtig advarsel for netbutikker mod kreditkort svindel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 Vi har den seneste måned oplevet flere 3. mandsmisbrug via kreditkort, alle gange er det leverancer til forskellige steder i 8585 Glesborg, hvorfor I bør sikre jer en ekstra gang inden i sender til dette område.

 Kort fortalt finder de nogle cpr nr (Fra personer i Randers). gætter deres kode til tastselv på skat.dk flytter de uvidendes adresse  via adresseregistret til et sommerhus område i 8585 Glesborg, derefter får de oprettet kreditkort og div lån i deres navne som så bliver sendt til sommerhusadressen, hvor de eller den luskede person så tømmer postkassen for det som kommer der til. der ud over har de også opsnappet andre kreditkort oplysninger de også benytter.

 Man fristen jo næsten til at tro de har set klassikeren "Nettet"

 Håber denne advarsel kan spare en Amino eller to for ærgrelsen over at blive snydt.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker har man kun 3 forsøg til at gætte kodeordet til tastselv på skat.dk så jeg tvivler nu lidt på det er det de gør.

Men ja det er vist klassisk bedrageri bortset fra de bestiller over nettet istedet for at få konto lån i forretningerne.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Så vidt jeg husker har man kun 3 forsøg til at gætte kodeordet til tastselv på skat.dk

De håber jeg næsten også er rigtigt, men jeg snakkede med en af dem hvis identitet var blevet taget, han havde oplevet årsopgørelser mv. var udprintet med henblik på låneansøgninger.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg altså gætte på at de har fået fingre i hans kodeord et andet sted fra.

Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg kan løfte sløret for hvorledes det er muligt at 'gætte' andre folks tastselvkode på skat.dk. Det er baseret på mine egne erfaringer - og ikke 'en jeg kender'.

November 2006 havde jeg behov for en udskrift af min skatteopgørelse ASAP i forbindelese med et boliglån - jeg kunne ikke huske mit password - så jeg bevæbnede mig selv med et smil og megen tålmodighed - og ringede til skat for at for bede om hjælp.

Til min store overaskelse fik jeg hurtigt tilbudt at ændre mit password OVER TELEFONEN - det eneste de skulle bruge var mit CPRnummer. Jeg kunne selv bestemme hvad det skulle være - og det trådte i kraft med det samme.

Fin service - men efterlader sikkerheden på skat.dk hullet som en si - med ovenstående sager som muligt resultat.

/Klogeåge

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da under al kritik, hvis skat udlevere koder via telefonen. Det burde nogen da bringe til mediernes opmærksomhed. Vedr. det oprindelige indlæg, så kan man vist ikke ændre sin adresse på skat.dk? Er det ikke kun gennem de kommunale sider? Selvom skat.dk kun sendte nye koder via brev, vil det jo være et problem hvis fuskerne på en møde kan ændre folkeregister adresse på anden vis, da de jo så alligevel kan få koden...

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De ændrer ikke over telefonen mere. jeg har lige stået i samme situation. jeg skulle bruge en tast selv kode, så jeg kan få dejligt mange penge tilbage i skat. den skulle komme over telefonen.. men det der undrer mig er at de ikke engang reagerede på at det var min kæreste der ringede for mig... hmmm.. underligt nok må man sige.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)