Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import i EU med hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har skrevet for nogle dage siden ang. betalingsløsning på hjemmeside. Jeg har nu tænkt lidt på at starte en til, som skulle indebære mobilnyheder og sælge cover og andet tilbehør ved siden af, men kun som hobby. Jeg har nu tænkt på hvad jeg skal tage i betragning.

Hvis vi opstiller det sådan her:

Jeg køber 10 covers i EU (England) til 120 kroner i alt inkl fragt.

De 10 covers sælger jeg til 40 kroner stykket, så jeg altså har en indtjening på 28 kroner pr. cover. 

Hvis jeg nu sælger disse covers, og har en indtjenning på 280 kroner om måneden, så er der jo lang vej op til de 50.000 på 12 måneder. 

Mit spørgsmål er derfor:

Skal jeg registrere mig nogen steder (CVR eller andet), når jeg køber de covers, eller er det nok at jeg skriver regnskabet ned og indberetter det (eventuelt hvor tit)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ved du ikke kommer over 50.000 i salg/omsætning på nogen 12 mdr periode, så skal du ikke registreres nogen steder. Du skal føre regnskab helt som var du registreret og udfylde udvidet selvangivelse ved at sætte kryds i startet virksomhed MEN du taler indtjening og det har ikke med grænsen at gøre - det har kun omsætning, i dit fald 400 kr for de 10. Det er ikke per ting eller gruppe - det er din personlig samlede omsætning/salg der tæller til momsregistrering

OM du så gider det for 280 kr og om du ikke får en masse skuffelse ved returvarer og besvær med betalinger, må du gøre op med dig selv-.
Eneste anden betingelser er at du er 18 år når du optræder som virksomhed, med eller uden CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for det. Ideen med det med covers, var egentlig at tiltrække folk til også at læse indlæggene. 

Hvordan er det egentlig med returvarer, hvem skal betale for evt. porto hvis noget sendes retur til mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)