Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man opsige webhotel-aftale, når produktet forringes væsentligt (Meebox-UnoEuro) ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gennem mange år tre hoteller som i april blev flyttet til UnoEuro efter at Meebox blev fusioneret / "blev til UnoEuro"

Netop i sidste måned har jeg ikke haft tid til at arbejde med websiderne, da jeg har "haft andre ting i mit liv".

Jeg havde så i går nogle opdateringer af henholdsvis Prestashop, Joomla og WP.

Jeg troede i første omgang, at der helt sikkert var noget jeg havde overset, men efter simpelt support spørgsmål om dette (med 1 døgns svartid), går det op for mig at UnoEuro IKKE tilbyder at man selv kan danne backup, endsige gendanne !!!

Det tilbyder de til den nette sum af 232,81 inkl moms pr gang !!!

Da jeg i perioder hvor jeg dedikeret arbejder med webshopudvikling ofte tager manuel backup flere gange dagligt (før eksperimenter / opgraderinger, er det fuldstændig grotesk, og decideret bondefangeri.

Jeg kender ikke andre lowprice selskaber, der IKKE tilbyder backupløsninger kunden selv kan administrere.

Selvfølgelig kan man downloade en backup og gen-oploade, men alle ved, at dette tager en evighed i forhold til at kunne gøre det direkte på serveren / i skyen, og praktisk er det væsentlig mere bøvlet end f.esk Cpanel.

Backup af en webside er så essentiel og "livsvigtigt", at jeg mener at UnoEuro, i meget dårlig stil, bevidst tænker i ågerkarl-profit, netop på dette punkt. Jeg tror ikke, de ikke kan finde ud af at lave "en simpel og brugervenlig" backup-deature.

Jeg er godt klar over, at jeg umiddelbart har 12 måneders opsigelse hos UnoEuro fordi jeg ikke har reageret inden for 14 dage fra flytning, men denne nedgradering af mine webhoteller er så ekstrem dårlig i forhold til hvad jeg havde hos Meebox at jeg overvejer at køre en sag på det.

Jeg fik nemlig ikke tilsendt forretningsmæssige / juridiske betingelse for flytning / det nye produkt / firma. Kun at man nu var gået i gang med at flytte. Se nederst her deres udtrykkelige forklaring om deres features i forhold til Cpanel hos Meebox (og andre)

Jeg flytter nu det hele over til AzeHosting, som umiddelbart er det tætteste på hvad jeg havde hos Meebox. Det koster så bare 3 x prohotel 1 år mere, men hellere det, end at skulle kalkulere med X x 238 kr gennem de næste 12 måneder.

Er der andre der har samme oplevelse?

UnoEuro i deres egen blog om deres eget kontrolpanel:

Men jeg elsker cPanel!

Vi har valgt at udvikle vores egen platform fra bunden, som er simpel og brugervenlig. Vores kontrolpanel indeholder dog også mange avancerede features, så man har fuld kontrol. Det er derfor vores overbevisning, at du ikke vil komme til at mangle noget.

Såfremt du ideer eller feedback til vores Kontrolpanel, så hører vi gerne fra dig.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik flyttet shoppen for 2 dage siden til UnoEuro. 1 nedbrud og tilsyneladende en langsommere shop i forhold til før. Mangel på direkte chatmulighed med tekniker/support, opbevaring i skyen er væk. Jeg er ikke imponeret, men at den geniale backup mulighed var væk... Dobbelt øv.

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint at du har fundet en anden webhost, som helt eller delvist opfylder dine behov, men træls at du er nødt til at spilde tid med at skulle flytte alt materiale

I forbindelse med løsning af problemer for kunder, er jeg flere gange stødt ind i unoeuros kontrolpanel, hvor man eksempelvis også skal købe en ny database hver gang man vil udvide med nye funktioner/domæner og desuden er der som du nævner problemet med at der ikke engang er adgang til en simpel backup, så jeg råder altid kunder til at benytte en webhosting som 'har det hele' og ikke har skjulte gebyrer for hver gang man ønsker at arbejde bare en lille smule med sit website...

Min erfaring er at man slipper for alle sådanne problemer ved at benytte en VPN løsning med valgfrit kontrolpanel - der findes utallige meget prisbillige løsninger og fælles for disse er f.eks. at man få lige så mange databaser man ønsker, fri backup, lige så mange domæner man ønsker og i det hele taget en høj grad af frihed og man deler f.eks. ikke sin IP adresse med andre, man kan vælge Cpanel eller andet kontrolpanel

Ulempen er så, at man skal 'styre' sin VPN webserver selv, men selv dette kan man komme uden om ved at vælge en såkaldt 'managed VPN' løsning

Jeg har igennem årene testet mange af de danske og nær-europæiske løsninger og fundet mine 3 klare favoritter som hver især er 'bedst' på hver sine parametre

Skulle du eller andre have interesse i en anbefaling eller andet vedrørende super VPN løsninger, står jeg til rådighed

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

freefly:

Min erfaring er at man slipper for alle sådanne problemer ved at benytte en VPN løsning med valgfrit kontrolpanel - der findes utallige meget prisbillige løsninger og fælles for disse er f.eks. at man få lige så mange databaser man ønsker, fri backup, lige så mange domæner man ønsker og i det hele taget en høj grad af frihed og man deler f.eks. ikke sin IP adresse med andre, man kan vælge Cpanel eller andet kontrolpanel

Ulempen er så, at man skal 'styre' sin VPN webserver selv, men selv dette kan man komme uden om ved at vælge en såkaldt 'managed VPN' løsning



Jeg regner med at du mener VPS-løsning? Big Smile Men ellers 100% enig. En VPS giver dig en helt anden kontrol over dine sites, Har du ikke mod på at drifte en VPS helt på egenhånd, kan en VPS fra Digital Ocean, med https://serverpilot.io/ på toppen mange gange være en rigtig god og billig løsning. 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kim Maarup:

Jeg fik nemlig ikke tilsendt forretningsmæssige / juridiske betingelse for flytning / det nye produkt / firma. Kun at man nu var gået i gang med at flytte. Se nederst her deres udtrykkelige forklaring om deres features i forhold til Cpanel hos Meebox (og andre)

Jeg flytter nu det hele over til AzeHosting, som umiddelbart er det tætteste på hvad jeg havde hos Meebox. Det koster så bare 3 x prohotel 1 år mere, men hellere det, end at skulle kalkulere med X x 238 kr gennem de næste 12 måneder.

Hej Kim

Som jeg har sagt før, hvorfor tager Unoeuro røven på 15.000 Meebox kunder.

Jeg har flyttet alle mine egne og mine kunders Webhoteller væk fra Meebox inden de blev flyttet. Uheldigvis blev nogen af mine kunders flyttet til Unoeuro inden jeg fik besked om det. Sikken et mareridt at holde de sider opdateret, de lover gratis ssl med les encrypt, men det vil de sku også have penge for, ligesom deres backup.

Så jeg kan kun sige, få flyttet jeres Webhoteller hurtigst muligt til andre webhoteller med C-Panel. Det koster selvfølgelig en ekstra køb ad nyt webhotel, men så har man også noget , som kan bruges fremover.

Vil klart anbefale Hosting4real.net med den bedste service, og Azehosting.dk i den billige ende, men begge med C-Panel admin, og gratis backup og restore.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels Madsen:
de lover gratis ssl med les encrypt, men det vil de sku også have penge for

Det er nu ikke helt rigtigt. De har både en gratis og en betalt løsning.
Jeg må indrømme, at jeg også havde en del bøvl med at finde ud af det, da kontrolpanel giver lidt modsatrettede tekster omkring hvad man skal trykke på osv.

Men når man først har fundet ud af at man skal ignorere halvdelen af den tekst der står som guide på siden hvor man opretter ssl, så er det faktisk nemt, hurtigt og gratis :)

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Madsen:

Som jeg har sagt før, hvorfor tager Unoeuro røven på 15.000 Meebox kunder.

Hej Tom Sommer, hvorfor bliver du sur og smider rundt med 1 stjerner, i stedet for at prøve at lytte til dine kunder, vi kan sku ikke alle sammen være idioter,

som bare ønsker at have det system, som Meebox have solgt os. Prøv nu at tage dig sammen og lyt til folket.

Som sagt er jeg flyttet, men har uheldigvis nogle kunder, jeg skal give samme service, som de fik på Meebox.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det undrer mig utrolig meget at folk der til dagligt arbejder med webshops ikke engang kan finde ud af at sætte gratis ssl kryptering op? Jeg fandt ret nemt ud af hvordan jeg gjorde det, free of no cost :)

Jeg undrer mig også over folk der betaler en brøkdel for et produkt, ikke engang selv magter at sætte ftp cronjob op? Det tager dig 5 min at google og yderligere max 10 min at sætte op og så har du SELV din egen backup og skal ikke være afhængig af andre.

Jeg kan godt lide at jeg selv har styr på det og ikke afhængig af andre og det er jeg ret så sikker på mange andre også har den holdning.

At 5-6 mennesker beklager sig herinde og mener det hele er grotesk taler jo ikke på vegne af de mange kunder de har. Hvis det hele var så slemt som i mener det var, så havde de nok slet ikke de kunder som de nu nok engang har.

Hvis at I forventer at få det hele til det halve så er der ingen der tvinger Jer til at blive der, hop videre og kom videre, ingen grund til at bruge alt det krudt på det, selvom de ting i beskriver er bagateller som man selv kan løse uden at det koster noget som helst.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Niels Madsen:

Som sagt er jeg flyttet, men har uheldigvis nogle kunder, jeg skal give samme service, som de fik på Meebox.

Niels, du laver ikke andet end at brokke dig og give folk forkerte oplysninger omkring ting du tydeligvis intet ved om. Jeg er super ked af at du har haft en dårlig oplevelse, men kan du ikke lade det ligge der og fokusere på at hjælpe folk på en konstruktiv måde?

UnoEuro HAR gratis Let's Encrypt, og gratis HTTPS. Vi har gratis MySQL databaser og nu har vi også gratis fil-restore, fordi vi lytter til vores kunder, og fordi vi er løsnings-orienterede. Stop the hate.

Alle vil have alt gratis, fordi det var de åbenbart vant til at få hos MeeBox. Hos UnoEuro vil vi gerne have en stabil og sund forretning, det burde folk fra Amino om nogen kunne sætte sig ind i. Betaler du for meget nu? eller betalte du for lidt før? Tænk lige lidt over det.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)