Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udenlands virksomhed eller blot rettigheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er medejer af en virksomhed (website) i Storbritannien, men min partner og jeg har besluttet os for at lukke virksomheden i dens nuværende form.

Men jeg er egentlig interesseret i at fortsætte websitet, men vil så gøre det via et dansk selskab - det giver simpelthen bare mere mening at have det herhjemme. Jeg forestiller mig at skifte navn på sitet, men vil gerne have mulighed for at overtage kundedatabasen og fortsætte servicen, blot under et nyt navn og fra Danmark i stedet for Storbritannien.

Hvordan gøres dette smartest/nemmest og mest ligetil?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært helt at forstå din situation når vi ikke ved hvordan tingene hænger sammen via kendskab til din webside.

Jeg foreslår du åbner et dansk IVS og køber det engelske selskab for 1kr.

Så tror jeg blot du skal afmelde det engelske selskab/moms og tilmelde dig moms i Danmark.

Du må godt have din danske virksomhed liggende på et engelsk domæne og webhotel, hvis det er det du mener der er problematisk, det er bare ikke sikkert de accepterer .dk domæner.

Er der specielle fordele ved at skifte domæne og webhotel?

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Mr. A.

Det nye navn var ikke så meget i forholdt til domænenavn, men mere i forhold til, at det vil være et nyt navn, et nyt website som tager over hvor det gamle slipper.

Ideen med det, er at det ikke blot er en flytning af virksomheden fra et land til et andet som jeg kan forestille mig ville have en masse skattemæssige følger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden ekspertviden vil jeg give dig ret i formodning om, at bare sælge IP og hvad der ellers kan ligge i'et UK ltd til et dansk selskab for 1 kr må kunne udløse skattekonsekvenser i UK. Hvis I har en rådgiver i UK til selskabet, ville jeg starte i den ende, og finde ud af hvilke veje du kan gå for sælge IP og evt aktiver og goodwill? skattemæssigt billigst. De større revisionshuse i DK har ofte partner i UK og kan så sikkert også rådgive både på selskabets vejen og på jer som ejeres vejne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John.

Det er netop de skattemæssige konsekvenser som jeg gerne vil være sikker på for at se om det hovedet kan betale sig. Jeg må lige få fat i en ekspert derovre og se hvad der er op og ned.

Jeg følger op når jeg har fået et svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)