Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klageinstans virksomheds Facebook-side?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det problem at en tidligere medarbejder er administrator på min virksomheds officielle Facebook-side.
Efter medarbejderen er fratrådt nægter han at både at oprette mig som ny administrator og at overdrage siden til mig.

Jeg har akut behov for at opdatere nogle fejlagtige kontaktoplysninger, lige som jeg naturligvis gerne løbende vil kunne poste nyheder på siden.

Hvor og hvordan klager man til Facebook i sådan en sag?
De informationer jeg har kunnet finde hos Facebook, er tilsyneladende ikke aktive når man befinder sig i Danmark.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi Facebook er notorisk svære at komme i kontakt med:

Det første jeg ville gøre var at pænt at fortælle at medarbejderen muligvis er til skade for din virksomhed. En Facebook-side er også en del af din virksomhed. Det vil være forholdsvis let at argumentere for økonomiske tab ikke kun på grund af ikke-opdaterede kontaktoplysninger, men også hvis personen f.eks. sletter opslag, skriver ting der kan skade virksomhedens omdømme o.lign. Du kan jo for eksempel ikke se om vedkommende chatter med potentielle kunder.

Nu kender vi jo ikke eks-medarbejderen, men du kan jo overveje om ikke det er nok bare at sige til vedkommende at du har tænkt dig at undersøge mulighederne for at gå rettens vej hvis ikke kontrollen overdrages omgående.

HUSK at tage screenshots af hvordan siden ser ud nu, eventuelle "problemstillinger" som er opstået under vedkommendes uberettigede kontrol og lignende som kunne være relevant hvis ikke det er nok at spørge pænt - inden du tager kontakt igen.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Jeg har naturligvis spurgt den tidligere medarbejder pænt om at bliver oprettet som administrator for siden, men har kun fået et beskidt svar tilbage. Det er så uheldigt at han har skrevet sit private mobilnummer ind som kontaktoplysning, så kunderne ringer direkte til ham.
Jeg har også overvejet at få min advokat til at skrive til ham, men er bange for at det skridt netop kan få ham til at ”eksplodere” på virksomhedens Facebook-side uden jeg kan gøre noget som helst.

Det undre mig meget at man ikke kan få hjælp fra Facebook. Jeg kan både dokumentere at min virksomhed har retten til siden, samt at den tidligere medarbejder ikke længere har nogen tilknytning til virksomheden.

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu igen prøvet at løbe hele proceduren omkring varemærkekrænkelser igennem igen, men bare på denne side:

https://www.facebook.com/help/168172433243582

Super at man bare få beskeden "Denne funktion er for øjeblikket ikke tilgængelig i dit område."
Hvordan pokker kommer man så videre når en virksomheds rettigheder er krænket på Facebook?

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du Skal have fat i en VPN-server..  https://www.tunnelbear.com/ har jeg benyttet sidste gang jeg skulle overtage en side.

Jeg lavet en ansøgning igennem en USA server :-) Hvor jeg vedhæftet en regning fra mit fitness center som bevis på jeg var ejer :-)

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperFrænde:

Du Skal have fat i en VPN-server..  https://www.tunnelbear.com/ har jeg benyttet sidste gang jeg skulle overtage en side.

Jeg lavet en ansøgning igennem en USA server :-) Hvor jeg vedhæftet en regning fra mit fitness center som bevis på jeg var ejer :-)

Det er godt nok langt ude at det skulle være nødvendigt, men jeg prøver.

Hvad blev udfaldet af din sag?

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

der gik 2-3 uger så fik jeg den :-) 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:

Jeg har nu igen prøvet at løbe hele proceduren omkring varemærkekrænkelser igennem igen, men bare på denne side:

https://www.facebook.com/help/168172433243582

Super at man bare få beskeden "Denne funktion er for øjeblikket ikke tilgængelig i dit område."
Hvordan pokker kommer man så videre når en virksomheds rettigheder er krænket på Facebook?

Hvis du ikke vil rode med VPN-indstillingerne, kan du som en hurtig og nem løsning prøve at ændre dit sprog på Facebook til engelsk. Din bruger vil så få nogle flere muligheder.

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Hvis du ikke vil rode med VPN-indstillingerne, kan du som en hurtig og nem løsning prøve at ændre dit sprog på Facebook til engelsk. Din bruger vil så få nogle flere muligheder.

Det er allerede afprøvet og det giver ingen ændring.
Jeg ender stadig med beskeden "Denne funktion er for øjeblikket ikke tilgængelig i dit område.".

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:

deltro:

Hvis du ikke vil rode med VPN-indstillingerne, kan du som en hurtig og nem løsning prøve at ændre dit sprog på Facebook til engelsk. Din bruger vil så få nogle flere muligheder.

Det er allerede afprøvet og det giver ingen ændring.
Jeg ender stadig med beskeden "Denne funktion er for øjeblikket ikke tilgængelig i dit område.".

Det var da træls. Jeg går ud fra, at du selvfølgelig også har søgt efter hjælp på deres hjælpe forum.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)