Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logistik - program til planlægning af rute

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer.

Jeg arbejder med webshoppen www.boboonline.dk, som sælger møbler og boligtilbehør.

Vi sender vores varer ud med GLS, stykgods samt egen bil.

Hertil kunne vi godt tænke os at optimere på vores planlægning af logistikken, og efterspørger derfor et program til dette?

Er der nogle som har erfaringer, som kunne tænke sig at hjælpe os her?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har erfaring med rute beregning og logostik fra min tid som udvikler hos gls , men kan du lidt mere specifikt beskrive hvad du søger

Er det beregninger af den mest økonomiske forsendelses metode kontra tid ?

Du er velkomen til at sende en pm besked eller en mail  

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes software derude, men der skal mere information for at vejlede dig.

Du kan også få noget ejetudviklet og simpelt, som måske er den bedste start. Du kan tage et kig på http://logistikforum.org/ruteplanlaegning, jeg svarer gerne uddybende på spørgsmål stillet derinde.

En mere avanceret løsning uden google motor, men en gratis motor til at finde korteste ruter findes via open street maps: http://project-osrm.org/

Giv gerne lyd, hvis du har behov for hjælp.

God vind!

VH. Greg, GrN.dk, cand.merc.logistik.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Alternativt er der også www.drivingrouteplanner.com som jeg lige har afprøvet. Kunne muligvis være en kandidat - det kunne jo komme an på en prøve.

Mvh

Peter Braagaard

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Det foregår sådan her:

Hver fredag laver vi køreplan.

 

De forskellige ordrer printes og deles op i bunker alt efter om de skal køre med egen bil, hvorhen i landet det skal hen og om det skal med GLS. GLS skal der laves labels til.

 

Alle dem som vi selv kører med skal tastet manuelt ind i et program, som vi så kan lave en køreplan efter. Derefter benytter vi et andet program til at skrive sms'er rundt til kunderne omkring et ca. leveringstidspunkt.

 

Så det hele foregår meget manuelt.

 

Vi er på udkig efter en løsning hvor vi kan få automatiseret så meget som muligt af denne proces.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det tager jeg et kig på :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Det tager jeg et kig på.

Tak for svar. 

Det foregår sådan her:

Hver fredag laver vi køreplan.

 

De forskellige ordrer printes og deles op i bunker alt efter om de skal køre med egen bil, hvorhen i landet det skal hen og om det skal med GLS. GLS skal der laves labels til.

 

Alle dem som vi selv kører med skal tastet manuelt ind i et program, som vi så kan lave en køreplan efter. Derefter benytter vi et andet program til at skrive sms'er rundt til kunderne omkring et ca. leveringstidspunkt.

 

Så det hele foregår meget manuelt.

 

Vi er på udkig efter en løsning hvor vi kan få automatiseret så meget som muligt af denne proces.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan søge på flådestyring i google og se om der er én af de mange virksomheder, som kan give dig et godt tilbud. Jeg tror dog, at det er overkill, når I kun har én bil.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Arbejder udelukkende med systemudvikling og programmering i Microsoft Office. Så hvis i råder over dette - så skulle der nok være mulighed for at udvikle et system, som passer til jeres behov.

Se evt. www.supertekst-it.dk og ComputerWorld.dk / Eksperten under brugernavnet "supertekst"

Mvh

Peter Braagaard

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)