Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge Mobilepay til hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en hobby med at tage billeder, og har overvejet også at sælge dem via min hjemmeside.

Mit problem er ikke selve webshoppen, men derimod betalingen, jeg vil nemlig gerne starte med at det gøres over Mobilpay og Paypal. Dertil har jeg to spørgsmål:

Er det muligt at bruge sin private PayPal konto til at modtage penge, når jeg ikke er momsregistreret, og heller ikke regner med at tjene over 50.000?

Og hvad gør jeg med Mobilepay, da alle "Buisness pakkerne" kræver at man har et betalingsystem, og også CVR nummer. Er det muligt at bruge ens private nummer i stedet, når jeg ikke har et CVR nummer?

Det skal lige siges at jeg endnu ikke ved om de skal sælges som download eller som pakke i ramme, hvis det gør nogen forskel.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er det helt OK, at bruge dit privatnummer til modtagelse af betaling. Det samme gælder paypal.

Du skal blot registrere og indberette din indtjening til SKAT.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:

Så vidt jeg ved er det helt OK, at bruge dit privatnummer til modtagelse af betaling. Det samme gælder paypal.

Du skal blot registrere og indberette din indtjening til SKAT.

VH. GrN.dk

Har du nogle beviser på din påstand? Jeg er ikke enig. Du accepterer mobilepays betingelser, hvori der står at "privat mobilepay" ikke må bruges af erhverv. Jeg går stærkt udfra at en hobbyvirksomhed udfra deres synspunkt er erhvervsmæssigt, og som derfor skal have en erhvervs mobilepay.

https://mobilepay.dk/da-dk/PDF/Betingelser-for-MobilePay.pdf A5

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i Frederik. Tak for info. Min fejl.

Det underlige er, at man må tilkoble sit erhverskreditkort til sin mobilepay.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det kræver jo at man har et CVR nummer, hvilket jeg ikke har og heller ikke behøver ved en hobbyvirksomhed?

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Makite:

Men det kræver jo at man har et CVR nummer, hvilket jeg ikke har og heller ikke behøver ved en hobbyvirksomhed?

hvis MP kræver CVR for erhvervstilknytning (og det lyder rimeligt da der er klar forskel på brugsmønsteret) så kan du overveje PMV som er et CVR til omsætninger under 50 t på alle 12 mdr perioder og derfor uden moms.

Dit regnskab er i princippet helt det samme - helt samme krav til skat osv. Læs evt mere om PMV i bogen om personlig virksomhed som link 

Men god ide at ringe og tale med MP - jeg tror bare godt svaret kan være at erhvervsløsning er forbeholdt CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene, jeg prøver at undersøge mere om PMV og kontakte mobilepay

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Meld gerne tilbage hvad du finder ud af. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De har svaret tilbage nu. Man må ikke bruge sin private mobilepay til hobbyvirksomhed, og man kan ikke bruge en erhvervs uden et CVR. Så det eneste man kan gøre er at få et CVR nummer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)