Jeg er ret meget i tvivl om jeg skal holde teksten på min website og instagram på engelsk eller dansk?
Personligt foretrækker jeg det på engelsk - og har ikke noget imod danske brands som både kører deres profiler og websites på engelsk, men jeg er bange for at mit primære marked, som er dansk, bliver skræmt væk?
Produkter er henvendt til det danske marked, men jeg har et mål om at også komme ud på det skandinaviske marked på et tidspunkt og der ville det vel være dumt så at have både en profil på dansk og engelsk?
Er der nogen som har erfaring eller råd til dette?
Er din målgruppe danske kunder, bør du holde den på dansk. Så kan du altid lave to eller flere profiler i fremtiden på andre sprog.
Det er nu og en gang sådan, at de vil konvertere bedst på det sprog, som din målgruppe taler. Så kan det godt være, at du vil kunne nå bredere ud på engelsk, men hvad hjælper det, hvis alle besøgende fra udlandet alligevel ikke konvertere...
Hvis du vil findes i danske søgemaskiner bliver du nødt til at have teksten på dansk.
Hvis nogen søger på SKO og din side er på engelsk ja så har du jo ikke ordet SKO på din side og Google viser ikke din side til danske kunder, for at skære det lidt ud.
Lidt som at gå på biblioteket der finder du ikke engelske bøger blandet sammen med de danske.
Mange tak for svar. Det giver god mening med SEO og de danske ord. Man bliver sgu lidt forvirret engang imellem når vores verden bliver mere og mere globaliseret :)