salg til anden virksomhed (er ikke selv moms registreret) - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

salg til anden virksomhed (er ikke selv moms registreret)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 472
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. jul 16
Indlæg ialt: 126

Fra Gak og løjer
Skrevet 16-05-2017 kl. 17:57

hej herinde.

jeg udlejer slushice maskiner, er ikke selv moms registreret.

hvordan ser det ud hvis jeg fx vi leje en maskine ud til et andet firma, vil de ikke gerne have muligheden for at kunne trække momsen fra ?

vil det være umuligt for mig at leje ud til andre firmaer, jeg tænker bilforhandler der holder åbent hus, en købmand der vil lave lidt sjov, eller et firma der skal holde sommer fest.

hilsen kristian

Amino-karma 145.809
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 31.000
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 16-05-2017 kl. 19:25

Du er formentlig ikke moms registreret fordi du klart forventer at sælge for under 50.000 kr på enhver 12 mdr periode. Køber er i princip helt ligeglad, da du jo ikke lægger moms på, så betaler firmaet jo ingen moms og har derfor naturligt nok, heller ikke nogen moms at trække fra. Hvis du var registreret for moms, så ville du jo have lagt 25% mere på

OM firmaer så bryder sig om at handle og leje af CPR personer hvor det vel må ses som en ydelse hvor firmaet skal indberette betalingen de giver dig som honorar til skat på dit CPR nummer, hvad de måske synes er besværligt frem for at få det på regning

vh John Hannover

Amino-karma 7.038
Tilmeldt 29. dec 14
Indlæg ialt: 1.413

Whiskey
Skrevet 17-05-2017 kl. 10:02

Cookie - John Hannover:
OM firmaer så bryder sig om at handle og leje af CPR personer hvor det vel må ses som en ydelse hvor firmaet skal indberette betalingen de giver dig som honorar til skat på dit CPR nummer,

For at der vil være tale om indberetningspligt så er den ene af forudsætningerne, at der skal være tale om en personlig tjenesteydelse. Det er der efter min opfattelse ikke tale når det alene er udlejning af en genstand.

Amino-karma 472
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. jul 16
Indlæg ialt: 126

Kristian
Fra Gak og løjer
Skrevet 17-05-2017 kl. 20:46

tak for svar john.

jeg har oprettet et enkeltmands firma. så har cvr nummer, og ja det er rigtigt jeg kommer ikke til at omsætte for 50.000 så derfor er jeg ikke moms registreret.

så der burde ikke være noget der gør at et firma ikke ville leje en maskine af mig, medmindre mine konkurenter er moms registreret og de dermed kan trække momsen fra, ved at handle med dem.

hvordan oplyser jeg at mine priser er uden moms, eller hvordan skal man forklare det nemmest ?

Amino-karma 145.809
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 17-05-2017 kl. 21:43

Du må jo sørge for, at dine priser kan konkurrere med andre - når prisen ses uden moms. Du må jo så også klart forklare dem du vil leje til, at dine priser er uden moms

Da du dermed må være PMV så skal de som køber denne lejeydelse af dig, indberette det til skat som bidragspligtig b indkomst i dit PMV CVR nummer - og det kan nogen måske synes besværligt. Du kunne jo overveje momsregistrering - da du jo ikke bliver dyrere overfor de momsregistrerede som lejer af dig

vh John Hannover

Amino-karma 7.038
Tilmeldt 29. dec 14

Whiskey
Skrevet 17-05-2017 kl. 22:31

Leje af en slushice maskine fra et PMV kan ikke udløse indberetningspligt, da der ikke er tale om en personlig tjenesteydelse.

Amino-karma 145.809
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 17-05-2017 kl. 22:41

Whiskey:

Leje af en slushice maskine fra et PMV kan ikke udløse indberetningspligt, da der ikke er tale om en personlig tjenesteydelse.

fino - troede faktisk at udlejning var ydelsen - men det gør det jo lettere. Troede kun egentlig varesalg fritog når eneste grund til manglende momsreg er omsætning ventes lav og derfor PMV

vh John Hannover

Amino-karma 7.038
Tilmeldt 29. dec 14

Whiskey
Skrevet 17-05-2017 kl. 23:47

Skattekontrollovens paragraf 7A omhandler personlig tjenesteydelser som f.eks. er når jeg rydder din indkørelse for sne.

Amino-karma 145.809
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 17-05-2017 kl. 23:55

Whiskey:

Skattekontrollovens paragraf 7A omhandler personlig tjenesteydelser som f.eks. er når jeg rydder din indkørelse for sne.

og f.eks sælger affiliate reklame ydelser på webshop i PMV - udleje pladsen ikke indberetning - eller mon personlig ydelse

Roder nok lidt i deffinationen i momslovens §43 som den vel hænger sammen med:

Stk. 2. 

Til A-indkomst kan endvidere efter skatteministerens nærmere bestemmelse henregnes nedennævnte indkomstarter:- stk 2

G: Andre arter af skattepligtig indkomst, der i det væsentlige udgør en nettoindkomst for erhververen.

Den synes jeg jo er utroligt bred-

I sk.lov 7 kan jeg godt se en undtagelse for udlejning - nemlig udlejning eller forpagtning af fast ejendom - men ikke lige se af en maskine (disco typisk eller her slush-ice)

Tak for al forståelse du kan bringe Smile

vh John H

Amino-karma 7.038
Tilmeldt 29. dec 14

Whiskey
Skrevet 18-05-2017 kl. 10:10

Cookie - John Hannover:
Andre arter af skattepligtig indkomst, der i det væsentlige udgør en nettoindkomst for erhververen.

Nettoindkomst er nøgleordet. Hvis du udlejer en maskine og bare leverer den til kunden er der tale om bruttoindkomst. Kunden ved ikke hvilke udgifter som udlejer måtte i forbindelse med udlejningen.

Cookie - John Hannover:
I sk.lov 7 kan jeg godt se en undtagelse for udlejning - nemlig udlejning eller forpagtning af fast ejendom - men ikke lige se af en maskine (disco typisk eller her slush-ice)

Du skal have fat i skattekontrollovens § 7A, stk. 2, 1. punkt:

"Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse. ..."

For at der skal være indberetningspligt skal der således være tale om en personlig tjenesteydelse for at være omfattet af indberetningspligten. Det vil jævnfør mit tidligere eksempel med snerydning i din indkørsel betyde, at du ville have indberetningspligt, hvis jeg kom og skovlede sne. Hvis jeg derimod blot leverer snerydderen og du selv gør arbejdet har jeg ikke leveret en personlig tjenesteydelse - men bare en ydelse.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Besøg vores andre hjemmesider :
lll