Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud/beskatning under I/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 17
Indlæg ialt: 2
Fra  isaac production Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg har brug for lidt assistance i forhold til overskud og løn i et interessentselskab.

Jeg har et I/S med to andre parter. Herunder har vi forskellige behov rent lønmæssigt. Jeg har eksempelvis mindre behov for at hive løn ud end mine to andre partnere, og jeg har blandt andet valgt at prioritere en del af min 'løn/overskud' på at købe udstyr til virksomheden og en ny arbejdscomputer. Så hvor mine to andre partnere eksempelvis hiver 50.000,- ud hver især, hiver jeg 5.000,- ud. Virksomhedens overskud er således væsentlig højere end det, jeg trækker ud til mig selv - og mit spørgsmål er derfor: Hvordan håndterer jeg det i min selvangivelse/forskudsopgørelse

Er jeg forpligtet til at betale skat af en tredjedel af virksomhedens overskud, selvom jeg ikke hiver løn ud til det? Eller er jeg kun forpligtet til at betale skat af dét, jeg reelt hiver ud i løn og hvad vi evt. har stående på kontoen ved årets afslutning?

Håber, der er nogen, der kan kaste lidt lys over det for mig.

På forhånd tak :) 

- Christian

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt sort snak at du har valgt at købe arbejdscomputer for din del af overskuddet?

Den vil jo tilhøre jeres I/S hvis den skrives af i det og ikke have med dit overskud at gøre som jeg ser det?

Du kan dels bruge VSO hvor dine hævninger alene påvirker personskatten (regn med du skal bruge revisor) men der kunne også laves skævvridning af resultat hvis I arbejder forskelligt

Jeg synes I / du skal ofre en konkret gennemgang af en kynding inden i roder ting sammen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)