Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempel på moms på varer importeret fra Tyskland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg ved, at spørgsmålet vedr. moms på importvarer fra Tyskland, er blevet stillet flere gange herinde.

Dog kunne jeg godt tænke mig - for at få det skåret ud i pap - at få opstillet et konkret eksempel, ud fra min situation (jeg er momsregistreret med enmandsvirksomhed).

Vi importerer varer fra Tyskland, som skal sælges i Danmark via webshop. Vi har allerede bestilt og fået leveret vareprøver, hvilket betyder, at jeg også allerede har fået min første faktura. Af fakturaen fremgå 19% tysk moms.

Det jeg forstår af tidligere tråde er, at man beder sin leverandør om, at sende en faktura UDEN moms.

Så vidt, så godt.

Mit spørgsmål er så: Hvis jeg som eksempel købte for 1000 kr hvoraf de 190 kr. så er tysk moms (19%) - og jeg så får en faktura UDEN tysk moms - bliver min reelle indkøbspris dermed så prisen UDEN den tyske moms? Eller bliver den tyske moms stadig lagt oven i prisen, blot uden at fremgå af fakturaen?

Det kan meget vel være, at spørgsmålet i realiteten er "dumt", men ikke desto mindre, noget jeg ikke ved :)

Jeg forstår så, at man skal angive beløbet UDEN momsen til SKAT (dvs. beløbet som fremgår af den tyske faktura), som varekøb INDEN FOR andre eu-lande? Og når jeg sælger varen igen via min webshop i Danmark, angiver jeg det som salg inkl. moms. 

Og ud fra ovenstående scenarie, går det hele "i nul", rent moms mæssigt - eller hvad?

Håber det er korrekt forstået, ellers er jeg på den :)

På forhånd tak.

Dbh. Tommy

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tmmrldslnd:
bliver min reelle indkøbspris dermed så prisen UDEN den tyske moms?

Ja

Køber du for 1.000 DKK inkl. 19 % tysk moms vil du skulle betale 1.000 /1,19 =  840,33 DKK. 

Den tysk moms som du ikke betaler, indregnes i dit momsafregning. uden at den skal betales. 

Når du sælger dine vare skal du pålægge den 25 % dansk moms, som du så skal afregne til SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)