Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Automatisk betaling til Manuel betaling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kæmper lidt med hvordan jeg på min addwords kan gå fra at Google selv hæver penge til at jeg selv kan gå ind og lave en betaling når kontoen er ved at være tom.

Er der nogen af jer der ved hvor man gøre dette??

Thomas

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det kan jeg godt forstå du kæmper med, for den mulighed eksisterer ikke. Når din konto først er på automatisk betaling, så kan du ikke skifte til manuel betaling.

Det er efterhånden nogle år siden, at AdWords (jeg går ud fra at det er AdWords du referer til, når du skriver "Google"), udfasede manuelle betalinger. Så hvis du ser en konto i dag som er på manuelle betalinger, så er det fordi kontoen er fra før AdWords udfasede manuelle betalinger.

Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Ja det var svaret jeg ledte efter, men synes nu det er noget fis. Hvordan styre jeg så at det ikke stikker helt af med beløbene.?

Thomas
www.oliz.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det styrer du ganske simpelt ved at regne bagud.

Et meget simplificeret eksempel:

Du ønsker MAX. bruge 10.000,- per måned til din AdWords kampagne. Da budgettet på din kampagne bliver sat per dag, så skal dit budget være 10.000 kr. /31 dage på en måned = 322,6 kr. per dag i budget.

Altså, du sætter dit AdWords budget i din ene kampagne til at være 322,6 kr. per dag. På den måde vil du max. benytte 10.000 kr. per måned.

Det er den mest simple og basale måde at gøre det på. En anden, dog lidt mere avanceret måde, er vha. automatiserede regler. Dem kan du læse mere om her:

https://support.google.com/adwords/answer/2472779?hl=da 

Det positive ved automatisk betaling er efter min mening, at du ikke kommer ud for, at din kampage(r) pludselig er stoppet (fx mens du er på bededagsferie og ikke har tid til at tjekke dine kampagner), og dermed går glip at en masse gode kliks og potentielle konverteringer. Det undgår du netop fordi, at der hele tiden vil være penge på din konto. Og du styrer jo stadig, via dit budget, hvor meget AdWords så kan trække fra dit betalingskort.

Håber det hjælper, og igen, sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det har du self. ret i Jacob. 

Thomas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)