Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding Selskaber - Hvordan er det nu lige det fungerer med skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa... Jeg er ikke helt skarp til det med skatteregler, så jeg vil gerne høre om nogen kan forklare mig dette scenarie:

Du ejer et holdingselskab I et skattely-land, der investerer gennem skattely-landets DTA-aftaler, til et 3. lande og generer overskud(Som du betaler kildeskat af?).

Du vil nu trække udbytte ud af holdingselskabet til:

Din danske konto

eller

Dit holding selskab i Danmark

Du bliver selfølgelig beskattet i forbindelse med investeringerne, men så er der vel også noget beskatning når du trækker pengene ud af skattely holdingselskabet?

Hvordan er forskellen på at trække dem ud til din private konto, og på at overføre dem til din danske holding konto?

Håber min lidt kringlede formulering er til at forstå..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

trickeren:
Du ejer et holdingselskab I et skattely-land, der investerer gennem skattely-landets DTA-aftaler, til et 3. lande og generer overskud(Som du betaler kildeskat af?).
hvordan betaler kildeskat af det?

trickeren:

Du vil nu trække udbytte ud af holdingselskabet til:

Din danske konto

eller

Dit holding selskab i Danmark

Overskud i dit danske holding vil enten være skattefrit for holding - som det ville hvis der var betalt skat af overskuddet i dansk drift - eller - hvis ingen form for dobbeltbeskatningsaftale med det skattelyland (mest sandsynligt vel?) - så vil det blive selskabsbeskattet med 22% - og kun kunne komme ud til dig selv med mellem 27 og 42% (56%) yderligere skat

Ved betaling til dig selv kan det afhænge af samme evt dobbeltbeskatningsaftale (men næppe igen med skattelyland vil jeg tro) og så skat mellem de 27 og 56% afhængigt af udbytteskattegrænser osv

Det er slet ikke noget du skal rode med uden at have råd til ordentlig betalt revisorrådgivning - og skattelyland kan være så mange forskellige ting at der skal meget mere kød på godt svar. Brug et af de større selskaber til rådgivning, for det er kompliceret og der er også komplicerede regler for ejerregister (reel ejer) for det danske holding eller dig selv idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Et eksempel på deres taxtreatiy kan være, at der er withholding tax på enten 10 eller 20% mellem skattely-landet og det land der investeres i(Afhængig af hvor stor en aktiebeholdning du har). 

Dette overskud overføres fra skattely-holding til danskselskab-holding.. Dette beskattes med 22% (selskabsskat)?

Og hvis du så vil trække dem ud af dansk-selskab holding, så skal det beskattes igen med 27/42 (56)%? (indkomstafhængig skat?)

Vil det bedste så ikke være at udbetale dem direkte fra dit udenlandske holdingselskab? Så man omgik de 22%? Eller er der noget jeg ikke helt forstår? 

Jeg har ikke i sinde at benytte mig af dette, men jeg vil bare gerne forstå hvordan det hele hænger sammen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun rigtigt der her omkring Danmark. Hvis der er fuld sambeskatning mellem to danske så er der kun de 22% i drift og ikke noget i holding. Hvis du hæver pengene fra Estland direkte, så mener jeg der er en skat på det - men hvordan det så forholder sig i forhold til at udbetale pengene til dig personligt som udbytte eller løn og evt dobbelt beskatning ved jeg ikke. Umiddelbart ville jeg tro, at enten kan du modtage udbytte fra helejet datter op i holding uden yderligere skat der - når skat er betalt i datter, men da det jo er datter i estland, aner jeg ikke noget om den sambeskatning

Hvis du både får withholding tax i Estland OG skal af med 22% selskabsskat i DK holding der modtager, giver det ikke fornuft vil jeg mene - så var det bedre at få udbyttet direkte fra Estland som person - eller for den sags skyld, tage løn i estland op til topskat - og dermed kun 42% skat.

Generelt gælder jo, at uanset drift eller holding, så er det bedst først at hæve løn op til topskat, og dernæst udbytte op til top af 27% grænsen. Udbytte vil jo netop så sammen med den betalte selskabsskat give de 42% ialt - men over 27% grænsen vil det sammen med selskabsskatten føre til topskat. Derfor rækkefølgen normalt - løn op til topskat - så udbytte inden for 27% grænsen - og så bliver det til topskat i alle fald

Håb på klogere hoveder end mig :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt afhængigt af land kan der både være mulighed for, at udbytte kan overføres skattefrit til dk Holding, men også skulle afregnes lokale skatter. Kommer an på de lokale forhold og internationale aftaler.

Hertil kommer også mulighed for CFC.

Det vil under alle omstændigheder være noget du skal se på med din (internationalt skattekyndige) revisor.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg siger mange tak Cef og John. Jeg kan se at det er lidt mere kompliceret end jeg umiddelbart troede. 

I skal have mange tak for jeres forklaringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)