Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kunst b2b

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har min nyeste webshop på trapperne og forventer lancering inden længe i den forbindelse har jeg et enkelt spørgsmål som jeg håber i kan være behjælpelig med.

Jeg kommer til at sælge kunstværker fra danske kunstnere og er ved at integrere en funktion så virksomheder som vælger at investere i dette kan handle med mig.

Mit spørgsmål: jeg kan huske fra dengang jeg havde økonomi at der var et vist beløb man som virk kunne trække fra i skat ved indkøb af kunst men har ikke været i stand til at finde disse regler nogen som kan hjælpe mig?

Det skal bruges som baggrunds viden så jeg kan informere kunder om at De kan trække deres/noget af deres køb fra.

På forhånd tak

Mads Søbye

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke tid til lige at dobbelt checke, men tror nu jeg husker helt præcist de gældende regler som her:

Kunsten skal være "første-gangs salg" - enten fra kunstneren eller via et galleri som første salg af værket - ellers er der ikke umiddelbart fradrag.

SÅ er der som jeg husker det to regler:

Hvis kunsten er integreret i bygningen, f.eks malet på vægge, indbygget m.m., så afskrives med 0 - 4 % af oprindelige købesum per år (25 år)

Forudsat kunsten står frit/hænger, afskrives med op til 25 % af saldoen årligt.

Kunsten skal have sin helt egen konto i bogholderiet mener jeg (for let dokumentation)

Det må ikke hænge i ejerens private hjem bare men det siger jo nok sig selv

Meget mere om fradrag i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Andre som kan tilføje noget?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)