Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ligger jeg ikke nummer 1 endnu?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal op og ligge nr. 1 på ordene "Konkurrencer" og "konkurrence".

Lige nu ligger jeg på side 2. 

Jeg har lavet en del linkbuilding og rettet diverse fejl, men jeg begynder at blive lidt utålmodig og der er ikke rigtig nogen der kan give entydige svar. Nu har jeg haft lave placeringer på dette i ½ år...

Jeg kan ikke se hvorfor min side stadigvæk ligger og roder rundt på side 2 på ordet "konkurrencer", og slet ikke findes på ordet "konkurrence".

Hvad skal der til? Nogle gode råd?

Med venlig hilsen

Mark Källstrøm

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke der er et endegyldigt svar på det, ellers havde du nok fået der for længe siden. Min erfaring siger mig det er meget svært at ligge i top på eet enkelt ord, men er der nogle som søger kun på det ene ord?

Selv ville jeg søge på feks "konkurrencer sko" eller lignende, da jeg ville gå ud fra at der kom et hav af resultater hvis jeg kun søgte på konkurrencer.

Jeg sælger selv sengetøj, og har droppet ideen om at ligge i toppen på det ord. Jeg koncentrere mig om at ligge godt på feks "minecraft sengetøj", batman sengetøj" også.

Kan du ikke se hvad folk søger på, for at komme ind på din side?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Der er rigtig mange faktorer der spiller ind, når googles robotter går ind og overvejer hvor de skal placere din hjemmeside på de enkelte søgeord. 

Jeg har lige taget et 5 minutters kig på din hjemmeside og set om jeg kunne finde nogen af de faktor der gør du ligger placeret på de søgeord som du gør.

Eksempelvis på din forside er din H1'er idag "konkurrencer nonstop". Derfor tager google udgangspunkt i at et af dine søgeord på denne her side også har noget at gøre med nonstop. Her ville jeg istedet have valgt at bruge evt. bare "konkurrencer" som din H1'er.

Udover ville jeg nok lave nogen landing pages med de forskellige søgeord du gerne vil rangere højt på, og så sørge for at alt indholdet på de sider er fuldstændig optimeret. 

Jeg ved ikke hvor længe sådan en konkurrence er kørende, men er den kørende over en længere periode ville jeg som KS71 skriver lave landingsider til de enkelte konkurrencer så man er mere konkret i sin søgning. Er konkurrencen til gengæld kun strukket over en måneds tid, kan jeg ikke se nogen nødvendighed i at lave landingsider til de forskellige søgeord, da google knap nok når at crawle din nye side, inden konkurrencen er slut. 

Jeg håber det her kunne hjælpe dig en lille smule. God vind fremadrettet.
Du er selvfølgelig velkommen til at smide mig en mail på mads@seo-service.dk hvis du har nogen spørgsmål til noget af det jeg skriver, eller ønsker at jeg skal uddybe det. 

God dag

Mvh. 
Mads Meyer-Obel

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads og ks71. 

Tak for jeres svar :) jeg rangerer også på diverse søgeord relateret til emnet. Har lavet et væld af optimerede indlæg

Kan godt ændre h1, men det kan ikke være dét der gør at jeg ligger så langt nede. I det meste af 2016 lå jeg nummer 2 og nu har jeg en bedre DR end min konkurrent der ligger nr. 1, så jeg forstår ikke hvorfor jeg ligger så langt nede..

overvejede om det var fordi jeg havde link til min forside fra min signatur på Amino og jeg derfor havde alt for mange ens links til forsiden.. den linkbuilding jeg laver nu, går direkte til mine optimerede indlæg... men jeg ved ikke hvad der så ellers kan være i vejen. 

Jeg jagter disse 2 søgeord, da der er 3-4000 søgninger om måneden på dem og jeg burde ligge i toppen...

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google kan godt forstå hvad der er på siden. Når du stadig har så mange julekonkurrencer på din side, så er din side jo ikke "up to date" så det kan jo godt være lidt af forklaringen. Men det med at ligge øverst på side 1 er en videnskab. Og der er nogen der er bedre / heldigere end andre. Der er sikkert mange tiltag du ikke har prøvet endnu for at komme op øverst.

// Lars

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg til vidst prøvet det meste.
Mit indhold er meget mere up to date end konkurrentens, så vil ikke sige det om Google :)

Fra Lunderskov
Tilmeldt 25. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  SEO-service Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark. 

Jeg har tjekket din side for Backlinks og vil vurdere at din linkbuilding har gjort at du er blevet straffet af Google. 

Du har sendt alt for mange links ind mod din side, mere præcist 2-3 om dagen. Det er slet ikke naturligt. 

Linkbuilding skal være naturligt og generelt så hold dig til "Earned links".

Henvend dig til nogle, som kan synes det er interessant at linke til din side. 

Du er også velkommen til at kontakte mig: benjaminspeedtsberg@gmail.com

Mvh.

Benjamin Speedtsberg

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin.
Tak for din kommentar..

Men hvis jeg er blevet ramt af en straf, hvordan kommer jeg så ud af den igen?

Earned links er lidt svært, men for tiden skriver jeg artikler på 500 ord som jeg får lagt ud på diverse blogs hos Linkkongen.. Med 1 link hver 3. dag... Derudover benytter jeg Linkklubben, hvor jeg selv laver mine links..

Så hvilke af mine links er det som giver problemer?
- Umiddelbart er det dem hos Blogarama og mine kommentarer hos Amino / andre rss kataloger der har givet mange backlinks..?.. De er slettet nu..

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Mark Källstrøm
Konkurrencer Nonstop

Fra Lunderskov
Tilmeldt 25. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  SEO-service Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. 

Som du selv skriver, så er løsningen at slette nogle links til siden. (Slet specielt dem som har en dårlig DR og UR) 

Alle de linkkataloger som du samtidig med, har tilmeldt siden ville jeg også være påpasselig med. Kan se, at google har fundet både Danskekilder(1 link) og linksdk(10 links) d. 4 maj. 

En anden faktor, kan være dit indhold på siden. Du må meget gerne have mere tekst på forsiden og som det er blevet nævnt tidligere, så opdatere dine konkurrencer efter sæson. :-) 

Du har også kun 1 reel side(forsiden) hvor du kan blive fundet på relevante søgeord, hvor dine konkurrenter har inddelt deres konkurrencer i kategorier. Måske der ligger nogle longtail søgeord, som kunne være super relevante at rangere på. 

Det betyder også meget, hvor mange besøgende du har på siden og hvor længe de besøgende bliver på siden. 

Kort sagt, så er mit bud at du skal skrue lidt ned for linkbuildingdelen og fokuser på at gøre siden fuld optimeret ift. Googles retningslinjer. Og så prøv evt. og undersøg om der ikke er søgninger på mere specifikke søgeord.

Mvh.

Benjamin Speedtsberg 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin. Jeg har netop ryddet en lille smule op og brugt en disavow på de dårlige links.

Linksdk.dk er umiddelbart ikke et dårligt link, da den anbefales af hr. Bondtofte og jeg har endda fået et link fra forsiden.

Jeg optimerer lige for tiden på mine optimerede julekalender sider, fordi det er december måned der skal trække min omsætning.

Jeg har da rigeligt med tekst på forsiden?

jeg kan se at konkurrencer .dk har inddelt i kategorier, men hvis du undersøger disse er de jo tomme :) 

Jeg har tidligere haft både tags, kategorisider, author mv. - Men disse var jo tomt indhold, så dem har jeg fjernet og så har jeg samlet mine mindre indlæg på 100 ord i lange indlæg på 2000 ord (Dem i midten af forsiden).

Der ligger helt sikkert en masse longtail søgeord, men der er andre søgeord der giver endnu mere, hvorfor jeg også har disse optimerede indlæg...

Det er ca. 1 måned siden at jeg gik fra at have 700 indlæg til 40. - Netop for at følge Google's retningslinjer.

Jeg er desværre ikke blevet meget klogere.. Har netop prøvet de fleste ting der bliver nævnt her :) Det føles som at famle i blinde ;)


Med venlig hilsen

Mark Källstrøm

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)