Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af en hedgefund eller lignende

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa,

jeg har fået den ide at det kunne være sjovt at starte en hedgefund eller investeringsbank eller noget lignenden. Men når det kommer til at starte en hedgefond og driften af sådan en så er jeg på bar bund. og har ikke fundet nofle steder hvor man kan læse om det. så mit spørgsmål er om der er nogle herinde der ved hvor man kan finde oplysninger om emnet? 

mvh Martin jespersen

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at tænk, kan du slå marked, og hvorfor kan du det
Har du kapital ellers skal alt kapitalen komme udefra, fordi så skal du virkelig kunne sælge dig selv, og kunne vise nogle resulter inden du går ud og spørg investorer om penge
At slå marked, det vil ikke sige at lave et afkast højere end eksempelvis C20, men det handler om at generere positiv alpha som det kaldes(postiv B_0 værdi).

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

>Hvis ikke det er til dig selv og din kone - men med eksterne kunder - så skaf lige nogle mio i startkapital og sikkerhed mm og tal med finanstilsynet der skal godkende

Med andre ord - drop tanken hvis det er til andre end dig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

>Hvis ikke det er til dig selv og din kone - men med eksterne kunder - så skaf lige nogle mio i startkapital og sikkerhed mm og tal med finanstilsynet der skal godkende

Med andre ord - drop tanken hvis det er til andre end dig selv

vh John H

John. Det er det dummeste svar og råd jeg nogensinde har set dig give på amino.

Dette er et iværksetterforum, og derfor er mit råd i modsætning til john: KØR PÅ

Vedr de punkter John kommer med.

1.

Du skal ikke snakke med finanstilsynet for hvis du vil have success skal din hedgefund ikke være i Danmark.

2

Du behøver ikke snakke med finanstilsynet i det land du vælger (new york/London) da de fleste hedgefunde slet ikke er underlagt finanstilsynet. De markedsfører sig ikke offentligt, og behøver derfor ikke godkendelse fra finanstilsynet. (men det giver trorværdighed)

3

At starte en hedgefund kræver ikke millioner i kapital. Det kræver en tiltrækkende track record og erfaring. Hvilke begge er gratis.

At starte en hedgefund er bestemt ikke nemt, men om din track record er baseret på handel med 5000,- eller 5 millioner gør ingen forskel, så længe du har handlet med rigtige penger, og ikke demo kontoer.

Det bedste du kan gøre hvis du gerne vil starte en hedgefund er at få job i en, samtidig med du handler privat for dine egne penge og laver en trackrecord på minimum 3 år.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

spekulant:

1.

Du skal ikke snakke med finanstilsynet for hvis du vil have success skal din hedgefund ikke være i Danmark.

2

Du behøver ikke snakke med finanstilsynet i det land du vælger (new york/London) da de fleste hedgefunde slet ikke er underlagt finanstilsynet. De markedsfører sig ikke offentligt, og behøver derfor ikke godkendelse fra finanstilsynet. (men det giver trorværdighed)

Du overser vist ordet INVESTERINGSBANK i trådstarters indlæg. Alle former for bank kræver en snak med finansmyndighederne i det land, hvor den skal ligge...

Så John er ikke helt skæv på den...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

spekulant:

1.

Du skal ikke snakke med finanstilsynet for hvis du vil have success skal din hedgefund ikke være i Danmark.

2

Du behøver ikke snakke med finanstilsynet i det land du vælger (new york/London) da de fleste hedgefunde slet ikke er underlagt finanstilsynet. De markedsfører sig ikke offentligt, og behøver derfor ikke godkendelse fra finanstilsynet. (men det giver trorværdighed)

Du overser vist ordet INVESTERINGSBANK i trådstarters indlæg. Alle former for bank kræver en snak med finansmyndighederne i det land, hvor den skal ligge...

Så John er ikke helt skæv på den...

Det er så heller ikke helt korrekt

1.

Tråden hedder (opstart af en hedgefund)

2

Der er masser af "private banking" og asset management i London som ikke er underlagt finanstilsynet.

Der er en kæmpefaktor som folk ofte ikke ved eller kender til. Du kan lovligt drive både private banking, investeringsfirma og hedgefund uden at være godkendt af nogen som helst.

Det eneste krav er at du ikke markedsførere dig selv til offentligheden.

Så længe du ikke markedsfører til offentligheden og alt er privat bag lukkende døre til folk i din egen omgangskreds kræves der absolut intet fra finanstilsynet.

Så har du netværket kan du meget nemt komme igang, og har du det ikke, så kan du skabe det.

"private banking" benytter sig i stor grad af dette. Her tilbydes banktjenester som asset management til rige folk i privat omgangskreds uden at finanstilsynet er indblandet.

Bemerk at bare fordi du tilbyder private banking, så betyder det ikke du er en bank. Man må kun kalde sig bank hvis man er underlagt finanstilsynet. Det handler dog kun om brug af navnet "bank", og ikke om de tjenester som tilbydes.

Der er masser af muligheder, men man skal have styr på reglerne ellers er det et område hvor mange meget hurtigt kan komme i store problemer.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en sær tråd...

Er du seriøs når du siger trådstarter blot skal starte en hedgefund hvis han har investeret 5000kr. med profit 3år i træk? Og du siger i samme forbindelse at John giver dårlig rådgivning...

Jeg er også tidligere spekulant, og jeg er ret sikker på at trådstarter bliver spist råt hvis han forsøger. Det er meget naivt hvis man tror man kan klare sig med den baggrund.

Hvis du selv kan starte det, så synes jeg du skal gøre det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

John. Det er det dummeste svar og råd jeg nogensinde har set dig give på amino.

Dette er et iværksetterforum, og derfor er mit råd i modsætning til john: KØR PÅ

[/quote] det tager jeg iskoldt du. For det første så er der INTET i trådstarters oplæg der tyder på han er klar til at starte en hedgefonde i Londons finansverden - og han er i høj grad inde på investeringsBANK osv

Martin Jespersen:

jeg har fået den ide at det kunne være sjovt at starte en hedgefund eller investeringsbank eller noget lignenden. Men når det kommer til at starte en hedgefond og driften af sådan en så er jeg på bar bund. 

mvh Martin jespersen


For det andet mener jeg slet ikke, at fordi vi er et iværksætter forum, så skal man sige klø på til alle projekter. Et mindst lige så godt råd kan være - hold fingrene væk, hvis forudsætningerne ligger langt borte. Selv hvis vi taler starte Hedgefond i London så taler vi givet krav om ikke bare en personlig track record over kort tid i Danmark men med garanti også meget store krav til den personlige formue. London er ikke et sted man bare lige slår sig ned som ung og starte hedgefond

Her en lille artikel om det at starte hedgefond i London (bare en af mange) med citat der viser lidt om at der skal rejses MANGE penge - her forslag 50 mio £ eller ca ½ mia dkk
https://www.theguardian.com/money/2008/aug/06/investmentfunds.investing Citat

4 Raise some money

This is the tricky bit. You will need £50m at the very least to have any kind of credibility. It helps if you have private wealth or rich, trusting friends. In Britain, hedge funds are not allowed to advertise directly to the public so much of the fund-raising is done behind closed doors through contacts, conferences and presentations. Good relations with City and Wall Street banks are essential - in return for brokerage business, firms such as Goldman Sachs and Morgan Stanley will often arrange introductions for hedge funds to potential investors. It is wise to accept money only from extremely well-off people.

spekulant:
Det bedste du kan gøre hvis du gerne vil starte en hedgefund er at få job i en, samtidig med du handler privat for dine egne penge og laver en trackrecord på minimum 3 år.

[quote user="spekulant"] DET er til gengæld et godt råd - som så også stritter lidt mod det andet med bare at flyve til London og kaste sig ud som selvstændig hedgefond (eller skabe investeringsbank)

Realisme er ikke forbudt, hverken for spekulanter, iværksættere eller rådgivere. Uden det og med indstilling KØR PÅ til alle, bliver Amino værdiløs

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre siger, ligger det måske lidt i de høje luftlag at ville åbne en hedgefond som ung, der ikke har en proven track record og de tilladelser der skal til. Det tager i gennemsnit 3 år med en solid track record at rejse kapital der kan betale sig at arbejde med. Processen at starte en hedgefond op er også uoverkommeligt kompliceret, hvis du absolut intet ved om den verden, og vil du i stedet have professionelle til at gøre det for dig snakker vi +100.000 kr.

Jeg gik selv med den tanke engang. Synes også det lød spændene. Men det er en hård verden at være i, og har senere fundet andre brancher at lave noget fedt i, og som man sagtens kan tjene gode penge i.

God vind i sejlene.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)