Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke momsregisteret - importmoms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nogle gange importeret varer fra Aliexpress til min importørregistrede virksomhed. Jeg er ikke momsregistreret. Nogle forsendelser har været over 80 kr og her betale importmoms. Men mit spørgsmål går ud på om de små forsendelser (varerprøver) jeg har fået tilsendt, hvor værdi var under 80 kr - skal pålægges moms ved videresalg.

Med andre ord: Må jeg videresælge de varer jeg har importeret fra Kina til under 80 kr (unden moms). Jeg kan simpelthen ikke ikke finde noget svar, nogen steder, på hvad der gælder i den situation, hvor man endnu ikke er momsregisteret.

mvh Kia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja- Når de er importeret som importregistreret CVR - og du jo så betaler evt moms ved importen, så må du sælge videre uden moms - så længe du ikke kan forvente at omsætte for 50.000 kr på en hver 12 mdr periode

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar - igen!! :-)

Mit spørgsmål vedrører de varer jeg IKKE har betalt moms af - de pakker der er importeret under bagatelgrænsen på 80 kr. Må jeg videresælge dem uden moms?

Håber endnu engang på din x-pertise:-)

mvh Kia

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene ligesom John.
Du må gerne sælge de varer under bagatelgrænsen videre uden moms.
At det så er svært at skabe en forretning ved at købe små varepartier under 80 kr. er en anden sag :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke sælge noget uden moms. Selvfølgelig skal du ikke afregne moms hvis dit salg er under de 50.000 kr. pr. 12 mdr.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia.R:

Hej John

Tak for svar - igen!! :-)

Mit spørgsmål vedrører de varer jeg IKKE har betalt moms af - de pakker der er importeret under bagatelgrænsen på 80 kr. Må jeg videresælge dem uden moms?

Håber endnu engang på din x-pertise:-)

mvh Kia

HVIS du er momsregistreret så må du intet sælge uden moms nej. Jeg svarede ud fra dit spørgsmål, om du hvis du var importregistret men ikke momsregistreret - må du så sælge uden moms og JA det må du - du må slet ikke andet - så længe du betaler den moms du skal (og der er ikke moms at betale på de småpakker du her nævner)

ER du momsregistreret skal der moms på alt men det mener jeg jo så ikke du er

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar i to

Nej, pakker til under 80 kr kan man ikke leve af. Jeg importerer størrer partier, men vil ikke komme i klemme ved ikke at kende regler for videresalg ang. de enkelte pakker, jeg nogengange modtager, under 80 kr. Der skal være styr på tingene :-)

Fortsat god dag

mvh Kia 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)