Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny webshop i fragt-vildrede

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra AAlborg
Tilmeldt 26. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Fra  ADHD-shop Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære erfarne webshopkollegaer

Jeg har en nystartet webshop, og desværre har jeg købt en hjemmesideløsning, hvor der ikke er mulighed for integration med fragtmodul (Visma). Jeg har derfor oprettet et antal forskellige leveringsmuligheder med forskellige priser på min side, men reelt set har jeg svært ved at gennemskue, hvad fragten ved den enkelte forsendelse kommer til at koste. Det eneste, jeg kan se er, at alle muligheder er temmelig dyre. Jeg kunne godt tænke mig at anvende DAO mest muligt, men der er stadig ikke så forfærdeligt mange pakkeshops i landet, og de fleste mennesker vil vel også helst have leveret til adressen, formoder jeg, og dette kræver jo nogle ret små pakker ved DAO, og det er hamrende dyrt ved de andre fragtfirmaer. Så jeg ender nok med en blanding af mulighederne GLS, DAO, Bring og PostNord. Jeg har et par spørgsmål i den forbindelse. Det ene er, at kunden ikke har mulighed for at vælge, hvilken pakkeshop, de vil have sendt varen til, da mit system jo ikke kan integreres med fragtmodul, og jeg skal derfor gætte mig til, hvilken pakkeshop, de helst vil hente i. Det synes jeg ikke er særligt smart. Er der nogen, der har en løsning på dette?

Og så søger jeg et godt råd vedrørende fragtpriserne, som jeg godt nok synes er dyre, især ved hjemmelevering. Jeg har sat priserne på mine varer ret lavt, og med diverse udgifter til emballage, webshop mv., tror jeg ikke, det kan løbe rundt, hvis jeg har en fast fragtpris på 29 kroner, eller for den sags skyld 49 kroner! På den anden side, hvis fragtprisen er variabel efter størrelse, fragtfirma og leveringssted, skal jeg vel egentligt oprette en stort antal muligheder for levering, alt efter om kunden ønsker DAO pakkeshop, GLS, osv.. Det virker også lidt uoverskueligt.

Og sidst, hvilke leveringsmuligheder tilbyder I selv? Fast pris, fri fragt, pakkeshop, hjemmelevering?

Jeg håber på jeres kyndige hjælp, og jeg beklager, hvis der allerede er en tråd om dette emne - jeg har ledt men fandt kun nogle ret gamle..

Venlig hilsen

Anne

ADHD-shop

http://www.adhd-shop.dk/

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Hvorfor ikke nøjes med GLS ( opret dig på Pakkelabel.dk ) så vil det koste dig 37 kr. Plus moms at sende en pakke på 1-5 kg.

GLS har pakkeshop overalt, så folk skal ikke køre mere end maks. 1.5 km for at hente deres pakke.

På min side ( Posterstyle.dk ) har jeg kun en mulighed, og det er at få tilsendt til nærmeste GLS shop. Jeg har tidligere haft mulighed for at folk kunne få pakken sendt direkte hjem med GLS. Jeg har også haft den mulighed for at få tilsendt med Post nord, men når folk skal betale ekstra for at få sendt hjem til, eller med post nord ( som er dyrere end GLS ) vælger 99 ud af 100 at hente selv i GLS shop.

Mht. Pris for fragt kommer det lidt an på hvad dine produkter koster. Hvis en vare koster kr. 50 kr. er 40 kr. ret meget i fragt, men koster din vare 500,- er det jo ikke så meget. 

Mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

http://posterstyle.dk

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Posterstyle.dk:

GLS har pakkeshop overalt, så folk skal ikke køre mere end maks. 1.5 km for at hente deres pakke.

Hehe, du burde tage dig en tur på landet. Jeg kan love dig for at der er noget længere end 1,5km til nærmeste GLS PakkeShop herfra hvor jeg bor Big Smile

Men ellers helt enig. Pakkelabel.dk fungerer rigtig fint, og har du ikke særlig mange pakker om dagen, klarer du ikke at få nogen billigere aftale selv, direkte med GLS. Jeg har ca. 20 pakker om dagen, og tilbudene jeg fik direkte fra GLS og PostNord var begge dyrere end det jeg kan købe fragten for, gennem pakkelabel.dk. 

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bor på samme adresse som dit firma ligge, er der kun 0,7 km til nærmeste GLS pakkeshop. :) Men jeg ved godt der nogen få steder er lidt længere :)

Har du så også kun et 56K moden til internet ( Sorry kunne ikke ladevær :) )

http://posterstyle.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Hvilket CMS-system er din webshop bygget i?

Send mig gerne info på simon@erhvervshjemmesider.dk, så kigger jeg gerne på dine muligheder - uforpligtende :-)

Fra AAlborg
Tilmeldt 26. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Fra  ADHD-shop Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Tak for svaret - jeg ville så gerne have brugt DAO, da de er hurtige (og forholdsvist billige), men mine pakker vil næsten altid være for store til at komme med avisbuddet, og DAO har endnu ikke sååå mange pakkeshops. Så jeg tror, jeg vil snuppe din idé med GLS (dog evt. med mulighed for hjemmelevering). Mine produktpriser kommer til at spænde fra 30 kr. til 1000, vil jeg tro. Vil du anbefale en fast fragtpris? Og er det bedre at sætte varerne lidt dyrere for at kunne sænke fragtsprisen mon?

Vh. Anne, og tak for svaret. :)

Fra AAlborg
Tilmeldt 26. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Fra  ADHD-shop Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick

Tak for svaret. Jeg har brugt Coolrunner, men måske skulle jeg anvende Pakkelabels fremover. Med mulighed for hjemmelevering. ;-)

Vh. Anne

Fra AAlborg
Tilmeldt 26. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Fra  ADHD-shop Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Det er pinligt, men jeg aner det ikke- jeg ved blot, at man ikke kan integrere fragtmoduler i deres system. Jeg valgte Visma på grund af deres meget intuitive interface og lave omkostninger, og nu har jeg betalt for et år, så jeg må hellere leve uden fragtintegration og holde omkostningerne nede så længe jeg er i gang med at opbygge virksomheden.

Vh. Anne, og tak for dit svar.

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Jeg vil klart anbefale en fast fragtpris. Med priser på 30 kr. for et af dine produkter er der dog mange der vil springe fra hvis de kun skal bruge den ene vare, og skal betale mere i fragt end varen koster. Det er her du skal være dygtig til at fortælle at selv om de bestiller 4 vare vil fragten være den samme som hvis de køber en. Men at have flere forskellige fragt priser vil man blive forvirreret.

Når du sender en vare med GLS kommer prisen lidt an på hvad pakken vejer og fylder. Det er klart at hvis du har nogen pakker der koster dig 37,- at sende og andre koster 70.- vil det være svært at sætte en fast pris.

De produkter du sælger, er der meget konkurrence på dem? Hvis ja skal du nok ikke hæve dine priser, da du så vil se dyrere ud end dine konkurrenter. Er det unikke produkter ville jeg helt klart hæve priserne en lille smule, og så måske sælge dem helt uden fragt hvis man nu bestiller for x antal kr.

Hvis du sælger en vare til 1000,- har du vil en ok avance så der vil være plads til at give fri fragt, eller??

Fragt er en rigtig svær ting. Tit koster fragten mig mere end selve det produkt jeg sælger ( Har priser fra kr. 99,- til 299,- ) men vil man have en webshop vil det altid være sådanne. 

Jeg hader at betale fragt :) men tit når jeg handler på nettet tænker jeg over at hvis jeg skulle i en fysisk butik vil det koste mig benzin, og tid, parkering at komme til den pågælende butik og det beløb vil tit overstige min omkostning ved at betale for fragt på en webshop.

Har du yderlige spørgsmål er du velkommen til at skrive på Info@Posterstyle.dk ( også om andet end fragt )

mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden ting, som ikke har noget med dig spørgsmål at gøre, er at du måske skal have kigget på designet af din shop. 

Når jeg kigger på telefon ser den rigtig fin ud, men når jeg åbner den på computer, og kigger på forsiden, er der stort mellemrum mellem top og bund.

Jeg syntes også der mangler handelsbetinglser og om os ( dig ) på forsiden.

En lille detalje, men når man læser flere steder på din shop står der jeg og mig, men vil man i kontakt hedder "knappen" om os, vil jeg nok lave om til om mig.

Du skriver selv det er en ny shop, kommer der flere produkter på siden?

Personligt ville jeg ikke handle på en shop med så få produkter, samtidig med at du skriver man kan læse mere din blog, men der er kun 3 indlæg, hvilket heller ikke er ret mange.

Har du selv lavet siden eller har du fået en grafiker til det?

Skriv evt. På Info@posterstyle.dk :)

Mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)