Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af webshop (min bare!!)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære skønne mennesker

Jeg elsker at sidde og nørde mig frem til forskellige løsninger til min hjemmeside, rettelser osv. og er ligenu igang med at få min webshop op at køre. Det giver mig grå hår (og hængepatter høhø) og jeg kan slet ikke lige regne ud hvor jeg skal starte?

Jeg har ePay (og  Bambora som indløser), men skal først have stablet det hele på benene, før jeg kan komme ordenligt igang.

Jeg er grøn og på skide meget bar bund. Læser mig frem til nogle løsninger inde i ePay, men kan slet ikke fatte det på min hjemmside (www.majselv.dk)

Er der nogle hjælpere på banden? :-) 

Hvis jeg nu skulle kaste håndklædet i ringen, hvor meget skal man så ud og investere i en hjælper der kan trylle det hele op for mig på hjemmesiden?

Alt det bedste til jer derude

Kh Maj :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj

Kan du præcisere problemet som du står overfor? Er det opsætningen af betalingsløsningen på siden(gennem WooCommerce) der driller?

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke trylle, men jeg helt sikkert få det til at virke.

Men nu du er i gang, skulle du lige kigge lidt på dine billeder - på forsiden kan spare over 9MB alene ved at skalere og optimere 4 store billeder

Du bør også få lavet lidt SEO - både på indhold og teknisk. Sidens PageSpeed kan næsten ikke blive ringere - den scorer 0 ud af 100 på Google PageSpeed Insight her 

Tilmeldt 18. Apr 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Mange tak :-) 

Jeg har været inde og skalere og komprimere en masse billeder. Kan ikke forstå, hvis det ikke kan ses endnu ? 

Tak for din respons :) 

Tilmeldt 18. Apr 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads :-) 

Tænker ikke at skulle igennem WooCommerce, men vil gerne have forms (Ninja Forms) eller lignende - kan dog ikke lige få det til at virke)

Jamen jeg ved slet ikke lige hvor jeg skal starte overhovedet, så vi er i begyndelsesfasen, hvis det kan hjælpe dig ?

:-) 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj,

Umiddelbart, så kræver det, at du har WooCommerce installeret før du kan opsætte en betalingsløsning, f.eks. ePay. Det kan være andre kender en måde hvorpå det kan undgås - jeg har aldrig prøvet det.

Mht. Ninja Forms, så kræver det nok en nærmere beskrivelse - evt. adgang før man kan kigge på dette.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er link til nogle af de "Store" billeder

IMG_8282  fra 4096x2731 til bredde på 750px - hvis det også bliver optimeret, bliver størrelsen reduceret med over 95%

Puerto-Rico.jpg fra 4752x3168 til bredde på 750px - hvis det også bliver optimeret, bliver størrelsen reduceret med over 95%

Workshop-e1490601179447.jpg fra 3471x2497 til bredde på 750px - hvis det også bliver optimeret, bliver størrelsen reduceret med over 95% 

Header-majselv.jpg kan skaleres til bredde 1015px - hvis det også bliver optimeret, bliver størrelsen reduceret med over 80%

11906128_1489550964695249_192460365_a.jpg kan skaleres fra 150x150 til 50x50px Der er fra Instagram, så kan være lidt svært. Og det lyder ikke af så meget, men det er faktisk 88%, som det kan reduceres med. 

Google har ikke noget imod store billeder, men ligegyldigt om de er store eller små, skal de skaleres og optimeres, så de ikke fylder mere end højest nødvendigt. Og det er for at give brugerne de bedste oplevelser - unødvendigt store filer betyder unødvendig lang tid om at loade.

Du kan optimere jpg og png her... - der er ofte meget mere at hente, end du tror. Og billedet bliver ikke dårligere på skærmen.

Apropos Shop, så skal du have et plugin/Shopping Card. Hvis det ikke er fysiske produkter, men udelukkende det, som du har på siden med priser, kan du overveje noget Booking i stedet for

Hvis du har brug for hjælp, er du velkommen Smile

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majselv

Jeg er ikke helt med på hvorfor der er indlæg omkring store billeder og optimering, når Majselv spørger til en epay løsning? Glem de ting som start Majselv, og tag dem senere når du er oppe at køre. Jeg mener selv Apple har en pagespeed på omkring de 50%, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Du kan sætte det op uden WooCommerce, men det kræver dog noget benarbejde, og jeg kan sagtens forstå hvorfor du er forvirret over det. Jeg vil gerne gøre det for dig, så hvis du er interesseret så skriv endelig. Jeg har dog først tid i næste weekend.

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads..Jeg er helt sikker på at Maj er glad for ALLE råd med hensyn til sin side, også selvom det tager et sidespring til billeder der er alt alt for store.

Eller tager jeg fejl?

Jeg ville da personligt selv være glad for at få det at vide, for det ser ud som om Maj ikke selv var opmærksom på det. Man behøver da ikke at undlade at skrive hvis man finder åbenlyse fejl på siden, det ville da være idioti..

Dnmarks (måske) frækkeste side med brugte trusser fra danske piger! www.ungpigetrusser.dk

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsvouzalis 

Hvis du havde læst mit første svar til Maj, ville du have set, at det startede med en lille bemærkning. Maj kvitterede med "mange tak" og lidt mere vedr. hendes billeder. Derfor fik hun også hjælp til det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)