Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fræsning af emner i aluminium

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en leverandør af nogle aluemner, som, hvis det skal være realistisk, skal CNC-fræses.
Der er tale om 4 emner med ca. størrelse på 95x55x55mm.
Kvalitet skal gerne være i T6 eller 7075 eller tilsvarende.
Jeg skal bruger 4 ens emner, som skal gennem noget test. Hvis testen viser et tilfredsstillende resultat, er der mulighed for en produktion i større målestok.
Jeg kan levere skitse og evt. .dwg/.dwf efter aftale.
Jeg har undersøgt prissætning på den slags arbejde, og det falder til jorden pga. meget høje opstartsomkostninger ved større firmaer.
Nogen gode idéer eller kontakter?


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det lyder mærkeligt at du ikke har kunne finde nogen der kan klare opgaven, Har du en urealistisk pris til opgaven? hvilke firmaer har du prøvet?  hvor mange stk. er der tale om? 

 Prøv et firma som REA  de burde kunne klare opgaven til en fornuftig pris. 

http://rea.dk/da/kapacitet/cnc-drejning-og-fraesning/

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for dit svar. REA, som du linker til, reklamerer selv med serier på 20.000 til 100.000 stk. Som jeg har skrevet, i mit oprindelige indlæg, skal jeg kun bruge 4 emner, som skal testes før en større produktion kommer på tale.
Firmaer som det du linker til har meget konkurrencedygtige stk-priser, men det kræver store serier fordi det er ret tidskrævende, at skifte opsætning på en 13-akset maskine.
Jeg søger en mindre producent, som kan fræse i 3D, og som har udstyret, der er bedre gearet for mindre serier.
Mit bedste bud er, at hvis prototyperne viser de ønskede egenskaber, så vil serier på 20-30 stk komme på tale.
Jeg er naturligvis indforstået med, at stykprisen bliver væsentligt højere, det er heller ikke noget problem.
De emner, der er tale om er ret simple og kombineret med det faktum, at jeg aldrig kommer til at kunne udnytte volumenprissætning på store serier, søger jeg en producent, som har eks. en 6 akset fræser, med mere simpel opstilling. Det vil typisk være et mindre værksted, og kunne i princippet være en dygtig gør-det-selv'er, som har en halvfancy metaldrejebænk i sit hobbyværksted - så længe det ligger inde for tolerancerne og prisen på opsætning ikke bliver urealistisk.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Sidst jeg slog græs drak jeg en dåseøl. Den satte jeg på jorden. Dagen efter skulle jeg fræse noget jord med havefræseren. Den ramte øldåsen. Den var lavet af alluminium. Den blev helt ødelagt.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:

Jeg søger en leverandør af nogle aluemner, som, hvis det skal være realistisk, skal CNC-fræses.
Der er tale om 4 emner med ca. størrelse på 95x55x55mm.
Kvalitet skal gerne være i T6 eller 7075 eller tilsvarende.
Jeg skal bruger 4 ens emner, som skal gennem noget test. Hvis testen viser et tilfredsstillende resultat, er der mulighed for en produktion i større målestok.
Jeg kan levere skitse og evt. .dwg/.dwf efter aftale.
Jeg har undersøgt prissætning på den slags arbejde, og det falder til jorden pga. meget høje opstartsomkostninger ved større firmaer.
Nogen gode idéer eller kontakter?

Du får svært ved at få tilbud på det uden egentlige tegninger, men en fantastisk adgang til at få priser i forskelige udførelser/produktionsstørrelser er emachineshop.com som har deres eget gratis 3D CAD program som er meget let at bruge til parts. 

Når du har tegnet din part kan du øjeblikkeligt få priser på serieproduktion, materialevalg, overfladebehandling mv.

De har en helt fantastisk maskinpark bag og det gør at ting der koste en bondegård at få lavet hos en dansk leverandør er stortset gratis (rundinger/bearbejdninger i vinkler/undercuts)

Jeg ender ikke med at bestille fra dem fordi det er for svært for mig at flytte fra assemblies til parts og tilbage igen, men det er et fantastisk værktøj og de har fantastiske priser på små og mellemstore serier. 

Fra Nuuk
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Arctic Technology & Networks Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

CNC maskiner, 3D printere osv er heldigvis ved at blive hvermands eje, du kan starte med at spørge på nogle af de utallige FB grupper om der er nogen der gider at fræse det for dig der har jeg været heldig flere gange. Hvis det ikke lykkedes, så tag til et af de utallige hackerspaces der er rundt omkring, feks Fablab i Roskilde. Der kan du få lov at bruge deres cnc helt gratis, du skal bare betale materialerne selv. Når oplægget ikke er mere end 4 stks, så lad være med at tage det til en virksomhed. De har ingen interesse i kun at fræse de 4 stk, og slet ikke alt det arbejde der er i at konvertere din fil om til noget deres maskiner kan æde og forstå. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak gutter!

Der var meget brugbar information. Selvfølgelig skal det findes på facebook :-) 

Jeg checker lige emachineshop. Så på noget tilsvarende for et par uger siden, men det strandede på at kræve windows computer. 

Det er heldigvis ikke tidskritisk, så på et tidspunkt findes vel en løsning, som resulterer i 4 emner som jeg kan teste, før en mindre serie til videresalg bliver aktuel (det drejer sig om en del til et hjulophæng, på en rallybil, der er forholdsvis udbredt). Derfor er stykprisen mindre vigrig end den forventede performance.

Tak igen for inspirationen.

Fra nasielsk
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 68
Fra  Nordmet sp. z.o.o. Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi kan klare den opgave uden store initialomkostninger og udfører lige fra 1-100.000 stk:)

Send gerne DWG tegninger så får du et tilbud fra Polen, fræsning i aluminium og cnc bearbejdning i aluminium.

Mange Hilsener Christian

email.

cw@nordmet.pl

Tilmeldt 30. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

HEj

Du kan nemt ligge opgaven i udbud på udbudsportalen www.komponentpriser.dk .

Det er gratis og en lang række danske leverandører byder på opgaverne.

Du skal bare have lavet en arbejdstegning eller 3D fil, der definere formen, og du skal angive materialet.

Prøv det!

Vh

Tobias

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

tbp@cuva.dk:
Du kan nemt ligge opgaven i udbud på udbudsportalen www.komponentpriser.dk .

Når nu du anbefaler komponentpriser, ville det være god stil at oplyse at du er ejer af firmaet.  

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)