Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på udskrift af katalog.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at lave mit eget katalog, da jeg er nystartet og ingen penge har [:'(]

Det er lavet i word og konverteret til en .pdf fil.

 Det indeholder 36 sider med skrift og billeder på begge sider =72 sider ialt. Jeg skriver det i dag ud på min inkjet printer og det fungerer faktisk fint, men tager en krig at lave.

Derfor har jeg forespurgt efter nogen der kunne printe det for mig, men har fået en pris på 75 kr pr stk (altså 36 sider med tryk på begge sider), jeg skal i første omgang bruge ca. 100 stk.

Synes prisen er temmelig høj, er der nogen der har et godt tilbud? eller er det bare mig der vil have det hele for det halve Big Smile

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 75 kr. per stk. Det lyder lidt dyrt...

Mange forlag trykker bøger, brochurer og reklamer her i Litauen. Det er billige, servicen er god og forsendelsen tilbage til Danmark er ikke ubehagelig høj. 

Jeg har kontakt til et trykkeri, der trykker alt fra bøger til - ja - erotiske blade. En bog starter fra ca. 10 kr. i paperback og et par hundrede sider. (Jeg overvejer helt sikkert at skrive en bog til den pris!)

Antallet af brochurer er noget lavt og det er det, der giver den høje pris. Men man kan sige, at alt hvor en person skal i berøring med et produkt, så er det billigere her i Litauen. Så lave antal kan også godt svare sig her, vil jeg tro.

Jeg har blev bedt om at teste en bog af en semi-kendt dansk forfatter, der ikke gad at forlaget skulle æde alt overskuddet. Selve tryk-delen var 40% billigere ved 2.000 bøger, inkl. fragt...

Prøv at send mig din pdf og så sender jeg den videre og hører nærmere. Send til Peter@Imaginess.dk 

Men ingenting i denne verden er gratis! :-)

 

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jamen lad mig da høre, har sendt dig en mail.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 I MediaMouse vil vi godt kunne hjælpe dig med opgaven.

Først og fremmest, så er vi ude i noget digitaltrykt, da oplaget ikke er højt nok til at det vil kunne betale sig i offsettryk.
Jeg går ud at vi taler om sider som har A4-størrelse.

Det efterlader så tre åbne spørgsmål:
  - Hvor tykt papir? 90gr? (lidt tykkere end normalt kopipapir) eller skal det være tykkere.
  - Hvad med efterbehandling - hvordan skal det samles? Hæfteklammer i ryggen? Hæfteklamme i hjørner? Spiral-ryg?
  - Er det 36 fysiske sider eller 36 sidenumre (forside=side1, bagsiden af forside=side2, første rigtige side=side3, bagside=side36)?

Som priseksempel, så kan jeg give dig nedenstående eksempel:

100 stk. A4-hæfter. 36 sidenumre (=18 fysiske sider med tryk på begge sider). Digitaltrykt på 90 gr. bestrøget papir.
Spiral-ryg og klar plast- forside og bagside.
Pris: kr. 4.859,00 inklusiv fragt - prisen er dog eks. moms.
Det giver en stykpris på 48.59.

Hvis prisen skal endnu længere ned, så kan du droppe den klare forside og bagside og derved spare noget der ligner 3,5 kr. pr. styk.
Hvis det skal være endnu billigere, så er vi ude i noget med at den bare skal have en hæfteklamme oppe i det venstre hjørne og du derved også kan spare spiralryggen.

Men hvis du er interesseret i nogle priser på de andre scenarier, så skal du være meget velkommen til at sende med en email på
jesper snabelA mediamouse.dk 

/Jesper

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er 72 sider. Altså 36 sider med skrift/billeder på begge sider. Så det er vel det du kalder 36 fysiske sider med tryk på begge sider.
De behøver ikke blive samlet, der har jeg en anden løsning, de skal ganske enkelt bare skrives ud/trykkes.
Jeg skriver dem selv ud på en 100 gr. papir da jeg synes det bliver for gennemsigtigt ved mindre gr.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :


Ok, så er der lidt mere klarhed over tingene Smile.

Altså hvis vi bare skal trykke dem på 100gr. papir, så kommer prisen til at ligge på 6.560,00 kr.
Det er så for 100 sæt bestående af 36 stk. A4-løsark med tryk på begge sider.

Så prisen er desværre ikke langt fra den stykpris som du startede tråden med Tongue Tied.

Det eneste jeg umidlbart kan tilbyde dig er, at du kan få lov til at splitte oplaget, så du f.eks. tager 50 sæt og stadig få dem til samme stykpris som ved 100 sæt.

/Jesper

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Kan godt se at det jo nok er der prisen ligger Sad
Tilbuddet jeg har til 75 kr er med spiral indbinding så Jeres pris kommer nok ret tæt på hinanden.

Vil dog overveje det med at splitte oplaget.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

  Desværre ja.

Grunden til dette ligger sådan set i at det meste udstyr til digitaltryk (Canon, Xerox, Konica-Minolta, Kodak m.fl.) kører med nogenlunde de samme omkostninger pr. trykark hvis man ser på forbrugsstoffer (farver, tromler m.m.) og den generelle slidtage/service/strømforbrug.
Og papiret koster nogenlunde også det samme for de fleste af os at købe hjem.

Der hvor du eventuelt kan finde en lavere pris er hos nogen som kører med så stor volume, at de har nogle fordelagtige rabatter på forbrugsstofferne og papiret.

/Jesper

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sender din pdf-fil til lasertryk.dk kan det gøres væsentligt billigere. Du kan få 100 stk 36 siders A4-hæfter i farve for 3.002 kroner plus moms.

Der er dog visse ting du skal være opmærksom på når du sender dine ting til et professionelt trykkeri. Blandt andet opløsningen som bør være 300dpi for et fornuftigt resultat. Det er ikke opnåeligt med Word, og vil give et grynet/uskarpt resultat.

Du er velkommen til at kontakte mig for at høre nærmere. Det kan være vi sammen kan finde en løsning af en art.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)